Sidor

söndag 25 oktober 2009

Tävling- Make up:en

Nu ska jag våga här, är lite rädd men ni får inte bua ut mig nu. Tävlingen innebär att man ska antingen lägga upp bilden på sin blogg eller så skickar man det till Gabbis mail. Jag ska våga det förstnämnda, men ni får inte vara elaka :)

Tävlingen lyder: " Helgens snyggaste sminkning vinner ett Fabergé gloss"- Gabbi som tävlar ut ett och jag vill ju såklaaart vinna det, så vi får se. Jag är ju inte så mycket för en massa smink utan går gärna ut med röda läppar och mörkblå eyeliner, men ibland kommer ögonskuggan fram. Så nu får ni se hur det kan se ut när Pepita har ögonskugga smink på sig. :)



Har haft ID Mineral som bas, ett solpuder för att markera kindbenen, lite ljusrosa rouge. Hade en heighliter under ögonbrynen och ett ljuslila glittrig ögonskugga längst in på ögat och längst ut tog jag en kolsvart ögonskugga. Under det hade jag en blåsvart eyeliner och ramade in ögonen genom att bara ha lite svart eyeliner längst ut på nedre ögonlockskant. Tog en vit eyeliner för att förstora ögonen (behöver en i vaniljfärg) på insidan och avsluta det med lite rosa/lila läppstift

.
...PUST!, jag som gillar att se ganska naturlig ut men grabbar, det krävs mycket jobb för att se "naturlig ut".... hehehe

Nää nu ska jag mysa ihop mig vid E. Han ropa precis efter mig, hoppas ni haft en lika bra helg som mig!!

2 kommentarer:

  1. Blev jättefint! :) Har med skickat bilder på smikning men nu känner jag att jag inte hade så mkt att komma med :(

    Skrev inte heller vad jag använde mig av för smink...hum :/

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!