Sidor

torsdag 22 oktober 2009

Gårdagens och nostalgi

Idag(igår) var jag och hälsa på min lillsyster på hennes prao inne i stan. Hon prao:ar som cafébiträde, så då lovade jag henne att fika med henne där när hon slutat. Både jag och kusinen gick dit och så fort jag såg henne stå där bakom kassan och fixa med min chai-latte så fick jag en nostalgitripp. Åh lillan då, så stor hon blivit och så fort det gått. Kanske inte så för henne men jag mindes just hur liten hon var en gång i tiden, hur jag vaggade henne till sömns vissa nätter då hon hade det extra jobbigt med hicka/gaser i magen/feber osv. Att hon en gång i tiden inte ens kunde forma ord utan bara pekade och skrattade. Ja nu är hon så långt ifrån det, en stor tjej men ändå i mina ögon min lilla lilla syster. Min kusin skrattade åt mig och bad mig att försöka inte börja gråta, det var tur det för då skulle kassa tjejen ta betalt. Men då fick vi veta att dem bjöd på det, bara för att jag var hennes storsyster. SCHYSST! :) Så där satt vi och pratade på om henne och hur det går på prao:en, en dag kommer jag sitta och lyssna på henne när hon når min ålder. Hoppas jag förstår hennes problem, att jag inte blivit en gammal kärring som inte förstår vad hon menar....

Dagens!

Idag hade jag mina gubbskor- deichmann, kostym-häng byxor-Åhlens, monki/ida sjöstedt mjukis tröja, halsband och en gammal gubbjacka från H&M, väska från Lindex
En slappig kostym outfit helenkelt, jag har varit slarvig med fabset kontot, ska nog fylla på med fler saker :) Om 5 dagar fyller jag 26!!! OMG, förstår ni? Jag kommer vara närmare 30 än 20. Jo jag vet alla går igenom det, men nu är det min tur att gå igenom det.

Bollywood

En sak till, jag har förälskat mig i Jai Ho låten, både orginalet och den omgjorda varianten. Lyssna på dem och säg om du inte blir lite sugen att dansa bollywood dans? Mitt mål är att dansa bollywood efter sommaren, tror det är roligt. Är ni med på det? ;) Vore kul, frågan är om det är jätte svårt eller om det är "lagom" svårt och roligt? Det måste det väl vara? Musiken är ju helt otroligt bra, man blir typ alltid så glad :)

Well nu ska jag försöka somna om, att somna klockan 11 och ha en sambo som väcker en klockan 04.30 är ingen bra kombo. Är pigg som attans, ska bara lyssna på "Jai Ho" ett par gånger till sen så kanske jag drömmer att jag är en grym bollywood dansare? ;)

Nattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!