Sidor

tisdag 13 oktober 2009

Het linsgryta...

Nu när det har blivit så ruskigt kallt tycker jag det passar sig att fixa och trixa i köket. En god idé är grytor, jag har en favorit som heter "Het Linsgryta" så het är den inte så jag pimpar den med lite chili så att det verkligen känns ;)
Har fått en sån lust att baka också, husmor Pepita på ingång med andra ord. Så nu när jag vill fixa grytan och vill baka behöver jag såklart ingredienser, tomater, mjölk (sen kan man passa på att köpa frukost saker). Men det är bara att det är kallt ute, men jag vill ju verkligen fixa en god gryta och kanske en mustig choklad kaka. Skulle ni bli glada att komma hem till något sånt? E är nämligen på träningen, kommer hem sent ikväll...men jag vet att jag aldrig kommer komma hem till sånt. Han köper maten istället, jag klagar inte över indisk mat men det vore ju mysigt om han överaska med God hemlagad mat, men en tjej kan inte få allt! :D

Ni ska få se på dagens, dock har jag inte orkat sminka mig. För vem liksom? Jo juste min sambo, men tur för mig så tycker han att jag ser fin ut utan smink, dem på vivo för faktisk nöja sig med en osminkad pepita vid kassan.

Dagens

Det var för länge sen jag hade på mig den byxdressen!
byxdress & jacka- h&m trend, mössa- h&m, Skor- Din Sko, kofta & bälte- Gina
Jag har länge funderat om jag inte ska klippa den itu och bara ha dem som haremsbyxa men varje gång jag funderar på det så får jag ont i magen så näää, fast det hade varit coolt att ha sådana liknande byxor..såg på en blogg som heter hannaochjohn en par byxor som jag skulle vilja ha i min ägo. Från Cubus, tycker dem gör bra av sig numera :)

Well nu ska jag tralla iväg till vivo innan jag svimmar av hunger!

Hur har ni haft det denna dag med lite snö och allt?


1 kommentar:

Tack för kommentaren!