Sidor

måndag 11 maj 2009

otur och smygläsning

Hejje!
jag blir så glad när jag får läsa era kommentarer! Måste bara få säga att det lyser upp min dag! Tack så mycket!

Idag då, idag vart det stress stress stress, hade tänkt slänga i mig lunchen och sen rusa till bussen för att i bussen sminka mig. (Har blivit något av en vana) Men så kom en massa saker emellan som gjorde att jag missade bussen, krångel med betalkort och adressering på visitkorten. Sen när jag väl är framme vid tåget och kliver in så är det några idioter som drar upp dörren för dem ska promt med och förstör dörren. Så jag sitter där och muttrar om hur dumma folk kan vara och tycker synd om vagnen(!?) Men mest synd om min kära kusin som väntar på mig, när vi väl är framme vid centralen så måste vi vänta på grönt ljus eftersom den inte var enligt tidtabell innan vi kunde åka vidare till södra station där min dejt väntade. Så när jag äntligen kom fram rusa jag som en idiot och Äntligen kom jag fram till inte bara min kusin utan min kära storsyster kom också! Sen gick vi till blekingegatan till en second hand butik,där dem hade grymt snygga accesoarer men inte så mycket kläder som lockade mig. Så imorgon ska jag till röda korset och se om jag gör några fynd. 

Demo Smygläsning
Efter att ha strosat i stan så kom E och hängde med oss, han gick runt i sina mjukisbyxor (han hade varit och tränat) och skulle följa med oss till Demos smygläsning. Tur att han har självförtroende, för jag skulle aldrig visa mig i stan med dem på. Okej, jag älskar mjukiskläder men mjukiskläder som är noppriga med häng ska bara användas hemma eller på väg till ica men inte i stan när man ska kolla kläder- mitt tycke. Men E var av en annan mening, strongt! :)
Vi kikade, drack en riktigt stark drink och tävlade om en outfit värd 15 000Kr. Eftersom jag hade en sådan otur idag antar jag att jag inte blir den lyckliga vinnaren, den som blir det förtjänar säkert det! Jag är iaf grymt nöjd med vad vi fick i en goodie bag från Demo/PUB.
Ska läsa den i sängen och dregla över kläderna, fick dessutom veta att klänningen i grått som jag föll för kostar 2500:- inte 1500:- buhu!

En dagens

Dagens outfit är: ginatricot kavaj, svarta åhlens strumpbyxor, kjol-gammal som attans, trekvartsärmad tröja från divided, väska från trend (love it!!) och ett vintage skärp från tidigt på 70talet. Ringar: presenter från chile. Halsband: present från cuba.

Dagens inköp:

Har letat länge efter en sockskål som passar hemma hos oss och nu följde denna vackra med hem, ska köpa roskopparna en efter en, el snarare par vis :)

Efter demo smygläsningen sa vi hejdå till kusinen och storsyster så gick vi hand i hand ner mot kungshallarna där vi åt kungligt! Det godaste där är biff med vitlök och peppar, MUMS! Blev dessutom bjuden, så det smakade extra gott! ;) Vi avslutade allt med en glass från Mc donalds och promenerade sakta till tåget.
När jag kom hem såg jag att jag fått en inbjudan till ett event jag mer än gärna vill gå till, vill dock inte gå dit utan E eftersom det vore till hans fördel, men vi får se vad han säger! *håller tummarna*

Nä nu ropar kvällsfilmen, action action igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!