Sidor

söndag 3 maj 2009

Helgen i stora drag

Hello!
Har varit en ganska så skön helg, har fått återhämta mig ganska mycket och fått umgås med mina kära vänner!
Helgen bestod av Gröna Lund, släktmiddag och sol
Pellie kom över i fredags och skulle hänga med mig och E hela helgen :) Vi bestämde oss att efter att ha legat hela dagen i altanen och njutit av solen att hälsa på min kära storsyster som låg på sjukhus, sedan skulle vi möta upp E och hans kusin för lite käk på söder och kanske någon öl eller två. Vi tog oss till pendeln i tid så visade det sig att pendeln inte åker som det stod på sl, så vi stressade oss omkring och hann knappt vara där i 1h innan vi var tvugna att rusa. Det var iförsej slut på besökstiden när vi väl drog oss därifrån, när vi kom fram så var solen borta men det fanns iaf matbord! Vi åt god mat och småskrattade åt kusinen eftersom jag ställde ganska så knepiga frågor till honom. (kom på att det var jag och E med våra kusiner..värsta parmiddagen.) Well, efter maten var E död och ville åka hem och slappa medan vi tre proppsa på Grönan. Så majoriteten vann till E's stora förtret, men när vi väl kom in så lyste han upp. Vi tittade omkring och åkte "Vilda Musen", var jätte skoj men det roligaste var nog när vi kom ner och såg bilden dem tog på oss. Alla utom E hade världens flin på läpparna medan E såg ut att vilja fly fältet! Sen så åkte Pellie och jag "Pop Expressen"- en klassiker för oss.  Köpte hem lite godis sedan strosade vi hem, tur det för alla var helt döda och somna ganska så omedelbart när vi kom hem :)
Vad tycker ni om Gröna Lund? Är det värt ett besök eller är det passé? Själv ser jag fram emot en hel dag när solen skiner med ett åkband runt handleden! :)

I lördags passade vi lilla skrutten sedan vart vi bjudna över till E's föräldrar för grillad lax och andra läckerheter som hans mamma fixat. Allt vart super gott och man rullade hem mätt och belåten, väl hemma så rullade jag och Pellie på stora sängen och zappade mellan "Double jeopardy" och "Dreamgirls", mot slutet så låg även E bredvid oss. En härlig slapp helg vart det med andra ord! 

Idag strosade jag och Pellie i gallerian och kollade fina saker som hon kunde önska sig till födelsedagen, behöver ni tips? Hojta till, I know ;)

Nää nu ska jag käka lite jordgubbar och slösappa på tv:en, är helt död av ngn anledning. Men först en "dagens"

Dagens Outfit

lånad klänning från monki, kavaj från Gina tricot, leggings från veromoda och sandaler från NY. Håret var ett skatbo ;)

1 kommentar:

  1. Nästa gång får vi se till att det blir en heldag på Grönan!

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!