Sidor

tisdag 15 september 2009

Jultidningar

Det här med jultidningar, har ni fått några påringningar ännu?
I helgen var det en liten grabb och plingade på, jag satt genast igång min "Tack men nej tack, tyvärr"
Pojken blev lagom besviken (han grät inte el så men man såg det i hans ögon..) Då drabbades jag av ångest- stackars grabb liksom! Han börjar redan jobba ihop pengar till sitt nästa ps3 spel el klassresa el typ nästa biobesök och jag bara säger nej utan att ens TITTA på VAD han säljer?! *usch får en släng av skuldkänslor nu när jag skriver detta*

idag plingade en annan grabb på, han stakade sig när han pratade och var allmänt nervös. Det var kallt ute och han hade bara en jeansjacka på sig, hans blåa ögon matchade hans smått lila/blåa läppar som skakade av både nervositet och köld- i guess. Så jag bad honom stiga in i värmen medan jag satt mig ner och började bläddra, eftersom jag vet att E gillar tidningar och sånt så bad jag honom komma tillbaka nästa vecka. Då ska jag minsann beställa! Några kokböcker och någon film till barnen (syskonen)

Men...skuldkänslorna för den andra grabben förföljer mig fortfarande...

Det andra är också...varför går inte hans föräldrar med honom?! Det var ju för fasiken 20.00 ,det börjar bli mörkt och han kan råka illa ut?
Okej, jag kommer att bli en hönsmamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!