Sidor

torsdag 24 september 2009

24 September

Då börjar vi med en...

Dagens!

mina nya åhlens kostymbyxor med häng och hög midja :), H&M halsband, Cubus- Väst, Monki- tröja, Gina T- svarta cardigan.
Så nu ska jag berätta om gårdagen!

Åhlens- service minded och icke
service minded
Igår var jag och kusinen på jakt efter åhlens byxorna, då vi äntligen hittar dem i rätt storlek och är vid kassan räcker hon kassörskan en kupong. Den kupongen ger 20% på en valfri vara (hon ska köpa två byxor), hon gav med andra ord fel kupong då hon hade en 20% rabatt på dam kläder, på totala köpet.
Detta inser vi sen när vi åker ner för rulltrappan och ska köpa smink för den kupongen hon råkade ge fel. Vi kollar då på kvittot för att se att hon faktiskt fick 20% på hela köpet och inte på en vara så rabatten stämde, så då åker vi upp igen för att berätta att hon fick fel kupong och men drog rätt rabatt. Hon kassörska som hjälpte oss var otroligt osamarbetsvillig trots att hennes kollega på en gång bad henne byta ut kupongerna bara så löste dem det sen. Men nej, det gick inte för sig. Hon ville göre en retur på köpet på KORTET och sen dra summan igen och då fick vi rätt kupong för hon ville inte få felslag. Men det var ju redan felslag då hon slagit in 20% rabatt på hela köpet då kupongen inte gällde för det...
Problemet var att kusinen skulle få dra summan igen och ligga ute med 460kronor och sen betala igen, för pengar hon inte hade på kortet då det bara var 2 dagar kvar till löning.
Men hon vägrade göra en kontant retur, tom kassörskan bredvid såg irriterad ut på henne. Det sluta med att vi fick behålla 20% rabatt på totala köp på kläder, kusinen vart besviken och tyckte det var tråkigt att hon inte kunde få tillbaka rätt kupong men skulle köpa dior läppstiftet ändå. DÅ FICK JAG NOG, gick till informationsdisken och bad att få telnr till Huvudkontoret då jag vill klaga på servicen på Åhlens. Hon som var på informationsdisken var otroligt service-minded och löste allt åt oss, hon åkte upp till kassörska, fixade rabatten och vi gick därifrån väldigt sena till bion (fick rusa till popcornen och godisen ) men otroligt nöjda över att det faktiskt finns folk som vet vad som är rätt!
*phuuu*

Idag har jag hoppat in för min kära chef, gillar honom så himla mycket. Kommer vara svårt den dagen jag lämnar den butiken (då jag har som mål att vara självförsörjande på eget) då han är den bästa chefen jag haft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!