Sidor

söndag 5 april 2009

Solglasögon

Nu tar jag fram lite solglasögon som jag tycker passar till tjejer och som passar till killar, vad ni ska tänka på när ni köper pilotsolglasögon och även en trend som just nu finns är för oss damer. Nämligen: Katt- dvs att det ska gå upp lite längst upp på sidorna av bågarna vid glaset.
Ni ska få se vad jag menar! :)

Solglasögon Mode
Fick en förfrågan om pilotsolgasögon som inte är hm-kvalité fast inte det onödigt dyrt, det finns ett märke som heter Carrera som gör riktigt snygga solglasögon till hyffsade priser men sen får man inte glömma Polaroid-solglasögon. Om man nu ska ha från Polaroid så satsa på runt tusenlappen för då får du kvalité och bra garantier!

Dam pilotsolglasögon

Carrera Hot- havanna färg
Dessa solglasögon tycker jag är jätte fina, man får plast och pilot, en mjuk och fin färg med gradal färg så att du kan ha dem in på sensommaren, priset varierar men runt 1000-1300:-
Carrera Easydriver 6 MWN( brun/grå)
Tycker färgen och modellen på dessa solglasögon är super fin, funkar till både dam och herr men jag skulle nog luta dessa mer åt dam eftersom killar kan bära grövre bågar :) Priset ligger runt 1000- 1300:- (det brukar alla Carrera göra)

Unisex solglasögon

Diesel 0138 Gold
Dessa Diesel solglasögon funkar både på killar och tjejer, dock får man tänka på sin egen ansiktsform eftersom denna är lite mer skuren åt killarna. Men jag rek, att testa dem för då får man pilotformen men den blir inte så droppig i glaset, vilket ibland tillför att man ser ledsen eller så får man lite spök-ögon. Svårt att förklara :) pris ca 1200-1600:-

Herr Solglasögon

Diesel 0114 Gold
En varm båge med kallfärg på glaset-utmärkt! Dessa bågar är så häftiga med detaljer och bra mix med färgerna, herrbåge för att glaset lutar ner på sidorna. Killar passar jätte fint i lite "ledsna bågar" medan tjejer bara ser ledsna ut! Tjejer ska ha glas som går upp på sidorna och killarna kan ha glas som går ner- grund fakta :) Dessa tror jag ligger på 1400-1700:-

Carrera Master- Gold
Dessa retro- pilotsolglasögon är prisvänliga och så coola! KÖPKÖPKÖP! (dock är det fortfarande rek. till herrar men inget är hugget i sten, det är fortfarande ansiktsformen som bestämmer) Skulle tippa på att dem ligger runt 1000-1200kr

Mina Favorit Solglasögon:

DIOR Diorific V08 (havana)
Dessa Dior är helt perfekta, stora lite rundade och längst upp på sidorna har dem lite katt-igt utseende, om jag skulle köpa ett par nya så skulle det vara dessa! Vintage inspirerat, så dem som använder dessa kan känna sig som Audrey Hepburn. Pris? Ja det vill vi nog inte veta...men jag skulle tippa på ca 2800- 3200kr.

Tom Ford 0035 772 (charles caramel)
Dessa superfina feminina pilotsolglasögon är både dyra och otroligt välgjorda, man ser att det är lite vintage inspirerat och har sidor som går upp, perfa för oss tjejer. Pris ca 3000-3500kr
Tom Ford 0112 28f (silvano havana)
Här ser vi en unisex båge som har både dropp-utseende på glaset men även en "glad"-bågform eftersom glaset går upp på sidorna, inga ledsna pilotisar med andra ord. Funkar på både tjejer och killar som vill lägga pengar på ett par solglasögon från Tom Ford.
pris: ca 3000- 3700:- 

Well om jag hinner lägger jag upp mina solglasögon lite senare!

PUSS

1 kommentar:

  1. Ja men skit, varför ska jag alltid falla för allt som är så dyrt!?!??! De sista solglasögon gillar jag klart bäst...priset är desto värre inte lika fint....hmpf. Men jag märker att du verkligen kan det där med solglasögon!

    Jag får helt enkelt åka ner till Stockholm och gå på solglasögon-jakt med dig (och Leslie). Tid? Dag? Plats? ;o)

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!