Sidor

söndag 5 april 2009

Mina Solglasögon

Solglasögon som jag har köpt 06/07/08- som jag fortfarande är grymt nöjd med.

Gucci 2591- mintblå 06-modell
Eftersom jag är mörk så syns inte det att den är mintgrå då färgen är lite genomskinlig, men när solen skiner på dem så ser man att dem inte är svarta utan en rolig mintblå-färg. Dem är inte dem bekvämste solisarna, men jag älskar att dem är så stora och färgen :)
Ray-Ban Wayfare köpta 07
Dessa godingar som jag praktiskt taget använder jämt, köpte jag sommaren 07, jag kan meddela att alla Ray-ban gubbar faktiskt har rätt. Dem är grymt sköna och G15 färgen ger otroliga kontraster och man blir inte irriterad när solen skiner. Super nöjd på alla sätt och vis! (det enda är väl att jag inte köpte polariserat, borde ha gjort det men my fault.)


Stella McCartney 62/s- modell 07
Har en liten spegeleffekt på glaset som gör att trots att det är gradal så stör inte solen, jag är ganska känslig mot solljus så jag är tacksam för det! Plus att dem är så där underbart rosafina, gubbigmodell med rosa färgklick- me likes.
Marc Jacobs 216/s modell 08
Dessa läckra solisar är svåra att knäcka, går ihop med klänning, jeans och ja vadsomhelst. Det bästa med dessa är att förutom att dem är hur snygga som helst så kan jag använda dem på sena sommarkvällar utan att det känns för mörka. Färgen på glaset är caramell/grå.


Gucci 2986/s modell 08
Första bilden visar färgen och den andra bilden visar modellen, jag köpte lite brun/gröna bågar med fotokromatiska glas, dvs. att dem mörknar i solen. Så när solen skiner som mest så aktiveras glasen och jag får helbruna glas, när det är senare på dagen och solen inte skiner lika starkt så blir glasen ljusare. Dem blir dock inte helljusa utan har en liten färgton när solen inte skiner, vilket är skönt om man ska ut och shoppa för då slipper man ta av sig dem hela tiden.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!