Sidor

torsdag 30 april 2009

den roliga historien

lovade berätta om mina klackar från NY, det var typ första gången jag bar så höga klackar. Vi skulle dessutom till empire state building, på vägen dit kände jag mig lite yr och lutade mig på E . Väl framme vid kassan började allt snurra och jag blev stekhet, smått panik så satt jag mig ner och inte riktigt visste vad som var fel. E gick till kassan och plockade upp en biljett åt mig, alla i gänget vart oroliga. Vad är det som händer -tänkte jag. Eftersom jag var så yr så föreslog E att jag skulle ta av mig skorna så att jag inte skulle ramla över någon, sagt och gjort så tog jag av mig dem. Helt plötsligt mådde jag mycket bättre, yrsel försvann och likaså kroppsvärmen. Illamåendet var helt väck- jag hade drabbats av höjdskräck i mina nya skor!! *asgarv* Måste ha varit en kombo av att jag gick i dem och visste att jag skulle upp ännu högre upp. Men jag skulle inte missa Empire State bulding! Så jag satt på mig skorna och höll hårt i E's arm, fick sto i kö i 20min innan vi var uppe lääängst upp i Empire State Building, i hissen satt jag på mig skorna och mådde inte alls dåligt när jag var framme. Jag övervann det! Nu är man mer van och kan bära 11cm klackar utan probs, men höjdskräcken är fortfarande kvar dock på en höjd på högre än 9cm ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!