Sidor

söndag 10 oktober 2010

Smycken

Jag fick idén att skriva om smycken utav fashionfever. Innan var jag inte så mycket för smycken men för något år eller två sedan så exploderade mitt intresse dock är det mest halsband som lockar men ibland så slinker det in en ring eller armband in i shoppingkassen. När det kommer till örhängen så älskar jag alla slags men känner mig mest obekväm i stora örhängen. Det känns som om jag omvandlas till en 2åring som letat igenom mammas smyckeskrin och låtsas vara någon jag inte är...konstigt va?

Well nu blir det smycken...I mängder!

Blaffiga Halsband

från vänster, topshop, cocoo och asos
Jag gillar stora blaffiga halsband, dock ska dom användas (enligt min smak) till diskreta nästan lite tråkiga kläder. Det ska vara i fokus och fullända klädseln. Från vänster: Topshop halsbandet skulle jag använda till kostym byxor och en vit t-shirt, cocoo halsbanden skulle jag använda till en helsvart klänning eller en skjorta (utan en massa detaljer) och valfria leggings (dvs. valfri färg och med eller utan mönster/tryck) och sista skulle jag använda till fest! Kanske till en byxdress eller den lilla svarta men funkar också superfint till kostymbyxor och enkel färgglad t-thirt - utan tryck!

Diskreta Halsband
När man har en mycket snygg outfit som egentligen gör sig själv med mönster eller tygmaterial så tycker jag att man kan använda sig utan lite mer diskreta smycken med en liten detalj. Utan den lilla detaljen så blir smycket tråkigt och nästan onödigt. Har man använt sig av en diskret outfit men gillar stora örhängen så skulle jag använda mig utav ett diskret halsband. Eller om man har ett stort armband så kanske halsbanden ska vara lite mer diskret, har man däremot på sig en stor ring så funkar stora och blaffiga halsbanden ändå. Detta funkar även för oss glasögonbärare, eftersom glasögonen är som smycken så tycker jag att stora örhängen ska bort och diskreta halsband ska fram :) Men som sagt, smakfråga där...


PHU! Nu är jag helt slut, återkommer med mer smycken! Hoppas ni gillade det här?

2 kommentarer:

  1. Det var fina smycken!

    SvaraRadera
  2. Men vad kul att du tycker det! Jag tänkte göra en till smyckes inlägg fast då örhängen och armband, hoppas du tycker om dom smyckena då :)

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!