Sidor

måndag 4 oktober 2010

En kamera borde finnas med...

Hej Bloggen!
Har varit lite dålig på att uppdatera under helgen, men jag jobbade hela helgen så jag hade inte ork att skriva ner min tråkiga vardag :)

Jag har hunnit med kalas (på fredagen), blivit bjuden på middag (lördag) och igår satt jag uppe till mycket sent och fixade med ett arbete för det egna lilla företaget.

Här är sötnosen, visst är hon söt i mina alldeles förstora brillor?
Fredags firade vi min lillsyster, hon fyllde 9år. Hon har vuxit till sig ordentligt och var mycket nöjd med sina presenter, det lustiga var att hon fick bara randiga överdelar! En svartvitrandig fin långärmad topp från Lindex, svartvitrandig tröja H&M, svartvitrandig cardigan från H&M sen fick hon som tur en massa linnen som inte var i samma färger men ändå! Såg så lustigt ut när det låg påstaplade på varandra ett randigt plagg över det andra. Mamma funderade på att byta ut cardigan men jag tycker det var så himla fint alltihop. Hon fick två leggings av mig, ett par svarta med läderdetaljer på benen och ett par leggings i ett grått material (såg ut som jeans) med fickor bak och en fram. Det var så himla mysigt! Önskar att jag hade tagit kort!  Vi åt lyxmat (chilensk) som mamma tillagade med mycket kärlek, till det drack vi gott vin och till kaffet blev det en helt gudomlig tårta med manjar (chilensk kolasås).

Dagens! (fast för fredag)
Kalaskläder : Kofta från MQ, Klänning från Lindex, Strumbyxor - H&M divided, Halsband- Snö
I lördags blev vi sådär spontant bjudna över till E's föräldrar, där var det också lyxmiddag. Hans syster var hemma på besök över helgen och hade fixat en fin middag och hans mamma hade fixat en av det godaste äppelpajerna jag någonsin smakat av! Så då slapp man fixa middagen dvs. man slapp laga det och diska efter den! Sen fick vi lite tid att umgås och höra hur det går med E's systers nya jobb. Kom hem och slockna efter 2 sekunder.

I söndags var det mycket jobb, stress stress stress. Men jag gillar ju stress! Tiden gick supersnabbt och innan jag ens hann reflektera över klockan så var det stängningsdags. Kom hem till en mycket glad Chewie,  så vi gick ut till stora hundhagen och lekte för fullt.

Chewie gillar Photobooth, han undrar vad det är för snygging som sitter och tittar på honom :)


Efter kanske 30min ringde min baby som var tillbaka från skogen (där grabbarna leker krig med soft airgun) och undrade om han skulle köpa pizza och hämta upp oss- klockrent!! Vi fick i oss god pizza och sen så somnade vi framför tv:n i en timma- Inte så bra. Men sen satt vi till sent och slutförde lite jobb.

Och idag? Idag ska vi på husvisning!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!