Sidor

söndag 4 september 2011

Lite ditt och datt

Hello bloggen! Jag har haft en riktigt bra helg, en mycket vilsam (trots jobb) och mycket mysig helg! Vi var ju hos Nasse i fredags och åt gott med mycket trevligt sällskap, så fort jag kom hem från kvälls/natt promenaden med vovvarna så sa det zzzzzz . På lördag hade vi bestämt för att fira Chewie, han fyllde år den 30:e September men då var det mitt i veckan. Så min baby kom och hämta mig på jobbet med hundarna, sen drog vi till skogen för att släppa hundarna. Tyvärr så var kossorna ute och betade (det ligger bredvid en bondgård) så det blev inte att springa löst men hundarna var överlyckliga ändå :) (ja, det märktes!) Jag var så otroligt lycklig just då, när vi gick med varsin hund och pussades, var så där vansinnigt kär som typ nyförälskad i min baby (tack o lov så gick det över! hehehe) Sen var det fortsatt firande hemma, det blev lyxmiddag och Tattis var bjuden. Dom fick spaghetti med lövbiff med massa smör och lite torrfoder, sen vart det gräddtårta med sång.

Chewie firar 3 år!

Fixar och trixar med lyxmaten! (se vilken glupsk liten rackare som står bakom mig och väntar)
ser det gott ut?


Sång för chewie! (Han "ler" med öronen, han tyckte inte att sången lät för djävlig)

Tatooine är reda att hugga in på Chewies tårta...

Kan du lämna lite rester åt mig? Min tårtbit räckte inte...
Dom fick såklart påfyllning, tror dom fick i sig 2/3 av tårtan medan jag och E smakade den.

Idag jobbade jag igen, längtar till gymmet (japp nu är man beroende)! Men nu ska ni få en dagens så att ni inte behöver sitta och läsa mitt inlägg i timmar :)

Dagens 4:e Sept 2011
blus (oldie)- Gina T, leggings- Trend H&M (oldie), väska- H&M, Scarf - H&M shop online


Just nu känns det verkligen inte aktuellt att bli mörkhårig igen..fast ni kanske tycker jag ser mörkhårig ut?

Varför känner man sig alltid så himla ofräsch när man har "sin vecka"? Jag kan duscha 3ggr och ändå känner jag mig så himla ofräsch...

JO!! Innan vi avslutar så vill jag berätta något sjukt, jag var grymt trött när jag gick hem idag. Tänkte ta bussen och på väg hem (på pendeln) så funderade jag fram och tillbaka om jag skulle ta bussen men jag beslöt mig precis innan jag svängde upp till promenadstråket hem. Men så stannade jag till och skulle vända för att ta bussen men då sa jag till mig själv (tyst för mig själv alltså) att " men din lata jävel nu går du hem!" På vägen hem så ser jag bussen åka förbi mig men när jag nästan är hemma så ser jag att bussen har krockat med en annan buss! Tur att jag inte tog bussen! Hörde typ tre ambulanser när jag gick hem, hoppas ingen skadade sig allvarligt och tack min skyddsängel som fick mig att gå hem! :))

Nu ska jag sunka ner mig, sitter i mjukisar (nyduschad men sunkig ändå) och ska äta skräp! Imorgon ska min nya vecka med massor av träning sättas igång :))

2 kommentarer:

  1. Jag vill också komma igång med träningen! Måste erkänna att jag är avis. Men nu kanske du har någe bra tips på övningar man kan göra i gymmet? Du kanske rentav kan vara min PT framöver? ;)

    Fina familjen förresten. Grattis igen i efterskott till Chewie!

    SvaraRadera
  2. Jag har massor med tips! Vi måste gymma snart så att vi kan peppa varandra efter att PT perioden är över :D

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!