Sidor

tisdag 2 juni 2009

strömavbrott, internetuppkoppling nere

Vi har haft ett par spännande dagar, strömavbrott i söndags- i flera timmar. Tur att vi inte hade storhandlat! Och idag har internet varit nere hela dagen, pust!
Men det medförde nåt positivt eftersom jag gick och rösta idag! Har skjutit upp det rätt så länge nu, men har äntligen röstat. Om du kan ska du definitivt rösta, om ingen röstade skulle det inte demokrati behöva finnas.

Iaf, när helgerna kommer slarvar jag med inläggen, inte bara här utan på Pepp Media- bloggen också. Nu har jag skrivit klart för Pepp Media, mycket som händer och är riktigt nöjd med hur det utspelar sig. Jag får hoppas att mycket mer händer framöver!

Stora Nyheter;
Mitt företags största beställning har blivit godkänd och har nu tre månader på mig att slutföra jobbet- KUL!!

Nu till min helg och mitt privata liv ;)
I helgen var jag ute i solen för det mesta, i lördags träffade jag tjejerna och sjöng singstar och drack gott- dock blev inte jag och kusinen så värst påverkade så det blev en tidig kväll från Soap Bar. Vem vill trängas och knuffas i en bar i 30graders värme? Inte vi iaf, så vi promenerade oss igenom stan och stannade till på 7-eleven för lite resemat.

Hade på mig byxdress från divided exclusive, kavaj från JC, handväska från Marc by Marc Jacobs, halsband och örhängen - H&M och slutligen skor från deischmann.

Kom hem och möttes av två killar som satt i vår altan- ena var min sambo och den andre var hans polare. Dem är gamla barndomsvänner, båda hade varit på en 30års fest som deras gemensamma kompis hade anordnat. Många gamla vänner som dem inte träffat på ett tag kom dit och det var mycket att snacka om- till skillnad från mig och kusinen så var dem inte så nyktra ;)
I söndags åkte vi inte för att fira morsdag- vad som började med en misslyckad dag blev helt perfekt. Förrutom biofilmen- se INTE " Flickvänner från förr" Min mamma som älskar skitfilmer som är romantiska var inte förtjust i filmen- då är den riktigt dålig!
Vi blev ett gäng, storsyster, kusinen, moster och mamma och mosters kompis K. En massa fnitter och tjejsnack blev det, hur trevligt som helst!
Kan tipsa om en thai-buffé vi åt på. Den låg på drottninggatan mot rådmansgatan, 90 spänn buffen och OTROLIGT god mat!

Min morsdag klädsel- klänning från Forever21, väska och sandaler från H&M.
När jag kom hem var det helt dött överallt, i flera timmar var det kolsvart och tyst tyst tyst, vi åkte med bilen för att se hur långt det gick. Kändes som om man åkte i bilen genom en zombie-värld, creepy som bara den!
När jag var och rösta så gick jag förbi H&M, denna snygga paljettkavaj hängde där och bara bad mig att få följa med mig hem- men jag sa nej. Dock att det skar i hjärtat, anledningen är att jag spanar efter fler underdelar och en kavaj till ;)



När jag kom hem satt jag igång med käket (lunchen) så konstaterade vi att internet är löjligt berondeframkallande- man känner sig nästan halv utan den. Då kom jag på att Hampus inte setts någonstans på ett tag, letade runt och hittade honom i E's träningsväska, mysigt!


Det var allt för mig idag- mer imorrn! Twittrar ganska mycket så följ mig gärna där!


1 kommentar:

  1. mamma tyckte du var råsnygg i din outfit :)

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!