Sidor

torsdag 8 december 2011

PCO

Alltså det här med PCO, kul att känna sig som en tonåring resten av mitt liv! Har fått finnar så att det räcker nu, man kan tro att jag är 15 bast med tanke på hur min hud uppför sig. Men jaja, tur att det finns smink! ;)

finne! Dumma du!

Nästa sommar så hoppas jag att jag har kommit igång med träningen så pass mycket att jag fått lite pli på det hela, i för sig så hjälpte inte dagens Julbord till målet direkt (rullade hem). Men gott var det! Men det finns mycket skumma saker på julbordet, folk påpekade tom hur selektiv jag varit. Men då kommer den där kommentaren (från mig) som många tycker är lustig: "Men jag är ju invandrare!" Det jag försöker säga då är att jag inte alls har lärt mina smaklökar att gilla sill, strömming, olika typer av syltor och pastejer (blö!), janssons är helt okey och det kommer säkert att smaka godare med åren. Det lustiga är att mina kollegor påminns om att jag har utländsk bakgrund då, dom tänker inte på det annars och det måste väl vara en plus i kanten för min mamí som har integrerat oss så fint? :)

Det kommer inte bli enkelt för Linda och Martin (som har svensk pappa) för dom har inte heller fått äta ur ett traditionellt svenskt julbord, så deras smaklökar kommer säkert också få en chock (som jag fick när jag var ca 22år). Ska bli kul att höra hur det går för dom ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!