Sidor

torsdag 22 december 2011

Julbak

Jag är oftast den som bakar i familjen, jag tycker det är gott och roligt. Så min roll varje jul är att baka en massa julgott till vårt julbord :) Man tackar man tackar!

Så jag tänkte att iår så skippar jag julmuffinsen (är fortfarande tveksam till om jag verkligen ska skippa dom men just nu känns det så iaf) och gör lite annorlunda julbak...

Först ut!....:  Mini chokladbollar

bild och recept härifrån.

Leilas Rocky Road

bild och recept.
Här håller jag mig till en klassiker för vår familj, sen Leila visade den på tv är det en återkommande julfavorit :) Super enkel att tillaga och supergod att tugga i sig :)


Brazo de Reina (rulltårta med )- Manjar (kolasås)

Det ska drypa manjar ur den, en mycket traditionellt inslag i julgott är manjar. Denna gång i en rulltårta :)

och slutligen....*trumvirrvel*

Leilas Morotskaka!


vad tycks? :)

2 kommentarer:

  1. Spara till mig som julklapp!! ;)

    SvaraRadera
  2. hehe du har en massa julklappar som väntar dig! Men jag ska försöka hålla the mob borta :)

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!