Sidor

tisdag 6 december 2011

Helgen

Jag är numera expert på att somna på soffan i 1h och sen vakna helt utvilad och redo att sätta igång natten :D Ni som har läst den här bloggen ett tag vet att jag är expert på att glömma den under helgen, det händer för mycket under helgen så bloggen liksom skjuts undan. Sorry for that, försöker seriöst ändra på mig på den punkten. Så vad hände i helgen? Jag gjorde inget speciellt i fredags, gick till hundhagen med <3 och hundarna sen var vi och storhandlade som resulterade i att vi åt hemmagjorda hamburgare. :) Jo jag klippte mig också!

 Tatooine- som är en eurasier 


 Denna herre heter Chewie och han är också en eurasier :)

 En gammal bild från en tidigare hundhage besök... här är en osminkad Pepita! Hade låååångt hår då, saknar mitt långa slitna hår....men det är skönt att slippa få ont när jag borstar håret, nästa sommar är det långt igen...hoppas jag :)


 Yummy yummy in my tummy...

I lördags så gick vi ut på en långpromenad med vovvarn (jag blir så glad när jag får tillbringa tid med min älskade familj på sånt som promenader! vilken mes man blivit!) och åt en gigantisk frukost. Satt och prata i typ 2 timmar om allt möjligt, efter frukost/brunchen så hamnade vi i koma. Det vart soffan i några timmar innan vi bestämde oss för att fixa och dona hemma, det vart att olja in bordet, flytta om i köket, julpynta och bygga ihop nya skostället. Dammsuga och städa rent överallt till julmusik.


Det vart lite knepigt att äta middag vid det låga vardagsrumsbordet när man har två hundar som gärna glufsar i sig när man inte ser på men dom har fattat att det får dom Icke göra. Men dom följde maten med blicken :) Sen var det dags att göra mig i ordning för kvällen med tjejerna, det var lite bubbel hos Dockan och sen drog vi ut och mötte kusinen i stan. Jag hann dricka 2,5 glas bubbel innan vi skulle vidare (inget satt bra, har inga festkläder! bah!) och så drog vi till en klubb som inte alls var värt pengarna. Det var ett tidigt kväll hem, nattbussen till en mötandes sambo med hårig familj som väntade när jag steg av. Men det var mysigt att få vara med mina bästisar, älskar dom så mycket!

klänning- h&m trend (ooooldie), här ser man min hårfärg rätt bra :)

Dessa två plus kusinen gör så att jag klarar allt. Mina finaste vänner <3

Söndagmorgon vakna jag av smärtan från hell, inte huvudvärk (var ju inte bakis) utan från den månatliga. Det var bara att häva i sig ipren och alvedon och försöka sova bort det värsta, vid 14 så kunde jag stiga upp. Efter ett tag så drog vi till Barkaby Outlet, trodde dom stängde 18 men icke det var 17 så det var att stressa runt och leta några julklappar. Tyckte vi gjorde ett bra jobb trots att vi bara hade 45min på oss, vi hittade till tre personer och det vart vi supernöjda med! Sen åkte vi vidare till Ikea där vi åt en (för oss) tidig middag (vi skippade lunchen helt) och hittade lite fler julklappar samt lite nödvändigheter åt oss (som vanligt, kommer alltid hem med något därifrån!).

Jag var blek och glåmig, hade glömt ipren hemma hade bara alvedon med mig och det hjälpte inte ett skvatt!

Väl hemma så duka vi upp brie, piccante, oliver och lite lösviktsgodis till One Upon A time innan jag somnade på soffan i en timme och kunde inte somna om förrän efter 4. Fyra timmar senare gjorde jag iordning mig inför jobb, det gick bra trots lite sömn. Tur att man har reserver!

Hur var er helg? Berätta gärna!!

2 kommentarer:

  1. Tack! :) Ska försöka fota mer, tycker det blir lite roligare inlägg då.

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!