Sidor

torsdag 5 november 2009

Tomtom- Vår nya Eurasier hane


Tomtom! Han är av rasen: Eurasier och är strax över 1år. Han är fortfarande unghund så lite bus förväntas. Så länge det innebär en vilja i koppel och inte tugga på soffan/skor/kläder :)

Vi kommer ha honom på halvfoder, vilket betyder att vi har honom på alla sätt och vis men kenneln betalar försäkring och patella och ögonlysningen och om vi inte vill para honom så hd röntgen. Fram tills han är 5år eller har levererat 2 valpkullar, jag ska även ställa ut honom så att hans valpar får bra meriter. Förhoppningsvis så gillar jag det så kanske jag pysslar mycket med det men vi får väl se :) Han har så klart doldafel försäkring på tills han är 3år och vi betalar inget om vi behöver ta honom till veterinären. Rasen har inga jaktinstinkter så jag hoppas att katterna accepterar honom och inte kissar överallt för att markera sina revir. För då blir jag GALEN :)

Så nu känner ni till Tomtom lite :)

2 kommentarer:

  1. Sara från Uppsala6 november 2009 kl. 20:03

    Vad sööööt han är!!! Heter han Tomtom? Har han blå tunga som chow chow? De är verkligen lika, Euraiser och chow chow. Grattis till den nya familjemedlemmen!

    Kram

    Ps. Ja, Börje är kastrerad sen flera år tillbaka och ändå lägger han revir...skumt.

    SvaraRadera
  2. Japp, han heter Tomtom eller han heter egentligen : "Edeängs Ärlig". Men han kallas för Tomtom :) Eurasien kom till genom att man blanda chowchow med Wolfspitz och samojed. Och ja, Tomtom har blå tunga, så himla fint!

    Jag lovar berätta hur det går för oss med katterna och vovven ;)

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!