Sidor

onsdag 4 november 2009

Just nu så spricker jag nästan av lycka!

Jag älskar min baby, jag älskar mina missar och snart får jag hålla om min vovve!!
Vovve

Japp nu är det officiellt att vi ska få hem vår alldeles egna vovve, hur E's pappa ska ta det skjuter jag upp tills han ser honom :) Men jag tror nog det ordnar sig, lite lustigt hur man vill fixa och trixa inför. Som om jag ska få hem en egen bebis, känns som det. Jag ska bli (hund)mamma! Jag har skrivit en lista på saker vi måste få hem inför hans ankomst och den listan blir bara längre och längre! Som tur så får vi med oss lite foder hem och kuponger som ger oss rabatter den första gången, då vet jag dessutom vad för mat han äter. Han är en mellanstor hund så förhoppningsvis så äter han oss inte ur huset, men jag vet att han kommer bli bortskämd. Jag bara hoppas att våra missar accepterar honom lika bra som det gick för mellan nasse's katter och hennes brors hund. Just nu ligger affe och snoozar vid min dator, så nära så nära som möjligt. Har fått ta bort honom från tagentbordet ett par gånger och så kelar jag som fan med båda- vill att dem ska veta att vi älskar dem jätte mycket. Då kanske dem känner sig trygga när vovven kommer hem?

Jag hoppas att allt går vägen och att jag får hem honom till helgen, det skulle vara så underbart! :)

Så nu, ge mig tips!! Vilket godis ska jag köpa hem till honom? Vad för leksaker ska jag ha? duger en Ikea hundsäng eller ska man satsa på dyrare?

PUSS!!

//Från en mycket lycklig Pepita

4 kommentarer:

  1. Sara från Uppsala5 november 2009 kl. 09:36

    Köp hundfoder av märket Orijen...den är den mest naturlika torrfodret du kan hitta på den svenska hundmarknaden. Man vill ju inte att sina djur ska äta något de aldrig skulle göra ute i det vilda och efter MÅNGA timmars jämförande av olika hundmärken, har jag kommit fram till att Orijen är klart bäst!
    Köp hundgodis som innehåller så mycket kött och så lite mjöl som möjligt. Coop har fina hundkorgar tycker jag och många olika storlekar att välja på. Med rollkoppel får hunden större frihet när ni är ute på promenader. Och glöm inte att köpa bajspåsar! :o/

    SvaraRadera
  2. Sara från Uppsala5 november 2009 kl. 09:40

    Lillkatten Bianca lämnade Kenosha ifred, men har luktat på hunden på avstånd. De går bra ihop. Storkatten Börje däremot gillade inte Kenosha i början, men nu luktar de på varandra eller så ignorerar de bara varandra. Däremot började han lägga revir överallt = KAOS!!! Men nu har han fått två handdukar + bajslådan att lägga revir på, så mycket han bara kan. På det sättet lämnar han sängar, skor, tyger på golv m.m., ifred.
    Jag hoppas att du är beredd på att katterna dina kan börja kissa överallt för att de tycker att inkräktaren inte ska glömma att det är katterna som bestämmer!

    Lycka till med vilddjuren! :o)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sara! Åh gud vad snällt med alla tips! Jag tar tacksamt emot alla! Men vad läskigt om missarna börjar kissa överallt. Men Börje, är han kastrerad? Jag hoppas jag slipper det, min katter har varit exemplariska fram tills nu (perser verkar inte förstår det där med att dem faktiskt är katter)men manvet aldrig. Det är ju typiskt katter att göra så! :) På söndag får vi hem honom! :)

    SvaraRadera
  4. Mina hundar sov lite var som helst när de var valpar! De var inte så kräsna,de typ somnade där de föll efter att ha lekt sig trötta, haha. Så någon från Ikea går minst lika bra som någon dyrare.
    Vad roligt med hundvalp! Vill såå gärna ha en liten busig och mjuk valp att gosa med, det är så himla mysigt. Lycka till! :)

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!