Sidor

måndag 9 november 2009

Sämst

Sorry allesammans för dålig uppdatering men Chewie ( han passade bättre i det än tomtom) är en riktig tidsödslare, man kan gosa med honom, man kan gå på promenader, man kan sova med honom, man kan bara titta sig blind på honom! Men nu har jag slitit mig loss :) Vi har idag varit på Bögsgård (yeah i know, konstigt namn!) och grillat med E's syster och sambo och deras fina tik hund. Hunden heter Embla och hon brukar inte vara så förtjust i andra hundar men när hon träffade Chewie satt hon genast igång och lekte! Det var superfint väder och nästa gång ska vi ta med oss kameran och för min den en mycket varmare jacka! Efter ett promenad så hittade vi grillstället och satt igång elden och plockade fram korvarna- chewie har en viss förkärlek för köttbullar så det fick han och det var jätte mysigt!

Idag har jag gått runt i mjukiskläder- tror det blir min måndagsoutfit när jag inte hoppar in i butiken. ;)

Efter att han varit ute och lekt i löv, lera och dylikt så blev det ett rejält bad för Chewie, han luktade inte så värst gott men när vi väl var klara så var alla tovor och lukt borta! Han är som en helt ny hund, så nu när man kelar så slipper man tänka på att en stor hund ligger brevid en och kollar på film.

Annars då? Skulle ha gått på bio idag men tyvärr blev det andra omständigheter för en av tjejerna, A jag tänker på dig gumman! Hoppas det slutar väl...

I veckan tänkte jag, kusinen och underbara M gå och hälsa på Petite france. När kusinen och jag var där sist blev vi helt kära, så det ska nog bli vårat stammis hak numera! T.o.m E vill haka på någon dag, då Chewie har vant sig vid oljuden och oss då ska vi sätta oss och fika tillsammans!

Det här med shopping då, ja pengar som jag skulle lägga på kläder och jacka och sånt. Nu blir det att hålla hårt i pengarna! Vi var och handla shampo, balsam, mat, koppel, borstar osv till Chewie och det gick loss på 1550! :O!!! Men, han är värd det!

Puss!

PS! Ska försöka skriva mindre om chewie, men just nu är han min ögonsten DS!

3 kommentarer:

  1. jag tror att alla som läser din blogg håller med mig när jag skriver detta
    SÄT UPP BILDER PÅ TOM, TOM för tuvar så kan du inte behålla honom för dig själv även om du ville utan du måste dela med dig !!!!!!!!!!!
    : D :OK

    SvaraRadera
  2. hehehe, kolla på hans sida! www.minvovve.se/chewie där får ni se på bilder :)

    SvaraRadera
  3. Tack för omtanken vännen! Det kommer bli bra lite mycket att fixa med just nu bara men bio nästa vecka!? SÖTASTE Chewie ever hoppas jag får träffa honom vid tillfälle:) KRAM

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!