Sidor

fredag 22 januari 2010

Onödiga saker

Nu ska ni få veta saker som jag tycker är kul, jo för att det är min vardag. Det är livet för mig och det kan ge mig skratt, gråt och ilska men framförallt liv.

Idag kom jag på att jag inte klarar mig utan extra jobbet, jag kommer försöka hålla kvar det med näbbar och klor för jag är så glad över det! Jag gillar att jobba för mig Men inte att jobba fööör mig själv..ensam...framför en dator...ALL THE TIME! Nej, tacka vet jag för fina kollegor som får mig att skratta och känna mig mänsklig.

Två, baby skulle inte klara sig utan mig. I flera dagar har han klagat över att hans hemmanycklar är borta, bortblåsta finns ej att finna Någonstans. Han har tom anklagat mig för att tappa bort hans nycklar (alltid med en humoristisk glimt men fortfarande en underton av seriositet). Varför vet jag inte för jag klarar mig bra med mitt egna par nycklar. Idag när jag var som mest stressad (berättar nedan) så gnäller han som ett litet barn om att vi måste dela på nycklarna och att jag Måste hjälpa honom leta efter nycklarna. Jag frågar vart han har letat och han påstår: "Överallt..dem är borta, måste ha tappat dem när jag var ute och gick med Chewie eller nåt". Eftersom jag var så stressad så gjorde vi en deal, om jag hittar dem får han gå på en långpromenad med Chewie. Jag går till hans datastol (som han spenderar 80% av dagen på) och lyfter på munktröjan som hänger på ryggstödet..tar in handen i fickan och tar upp hans hemma nycklar. TA DAAA...Hur han skulle klara sig utan mig vet jag inte?

Tre, idag var vi på kursen. Mycket teori som ska tillämpas men det berättar jag mer om sen! Var skakis på vägen dit, på väg hemma så mådde jag riktigt illa, efter lunchen vart jag helt utmattad och sov...vakna sent och stressade på mig kläder och smink (hey! jag heter Clownen Pepita numera...varför insisterar jag på att kladda på mig för mycket smink när jag ser trött ut? Det är som att poängtera hur hemsk man ser ut! Typ..TITTA PÅ MIG). Men på vägen till jobbet så snurrar allt, magen är i uppror men nu har jag fått i mig lite Cola och det känns bättre. Jag ska INTE HA VINTERKRÄKSJUKAN IGEEEEN!! Nää, jag ska baka idag...Igen tror att det är abstinens, hmm vad hände med träningen egentligen?

puss!

ps! min kusin är ond...DS

PS 2 jag skriver med brytning...märkte det nu när jag läste igenom texten hahaha..jag bryter inte alls annars men i texten så bryter jag...hur är detta möjligt? Korrar sen...DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!