Sidor

onsdag 6 januari 2010

Nyheter i garderoben...

Jag har varit ganska dålig på att visa mina nya köp på sistone men nu framöver ska jag visa! Jag har bland annat köpt en jätte fin väska från gina (tror den e gammal) men då etno modet kommer i sommar så kommer den passa utmärkt. Åh, jag saknar till sommaren, solen och dagarna på altanen med musiken i bakgrunden. Nu har man nariga torra läppar då man går ut med Chewie ofta, sen har man en varm kille som inte alls tycke det är kallt hemma så jag går runt med tjocka tröjor och täcket runt mig hela tiden! :)

Detta kommer vara mina framtidsköp!

The Garden Collection
Hm kommer satsa miljövänligt!
Kollektionen,kommer innehålla mycket blommigt, chiffong och tydligen mycket flower power allt tillverkat i ekologiska eller återvunna material.
Kollektionen släpps i mars!

Dessa material har använts i "The garden collection by H&M":

Ekologisk bomull:
Är bomull som har odlats utan användning av farliga kemikalier.

Ekologiskt linne:
Är lin som har odlats utan användning av farliga kemikalier.

Återvunnen polyester:
Är polyester som har tillverkats av PET-flaskor eller textilavfall.
Tencel:
Silkeslikande, förnybart material som har tillverkats med minimerad miljöpåverkan.


Bilder lånad av Glamour.se









I like it very much! Inte nog med att det är riktigt fina kläder så är det dessutom miljövänligt! Fortsätt så H&m, hoppas dem andra kedjorna kommer efter.

2 kommentarer:

  1. Kan något gott komma från H&M? Den sista klänningen var dock riktigt söt. Jag som inte brukar gilla H&M för fem öre.

    SvaraRadera
  2. Sara: Jag tycker det, speciellt om det är i framkant gällande miljö-tänk! :) Jag tyckte också om den sista klänningen, den är prio för mig :)Var brukar du shoppa?

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!