Sidor

tisdag 1 december 2009

Julklappar!

Igår fick jag upp julpyntet! (eeehhh....det lilla vi har hemma)

Vi är inte som huset runt oss som lyser i en mängd olika färger från eftermiddag till dagen efter men det vart en julig känsla hemma- idag ska jag stryka julgardinlängderna som kommer göra susen! Funderar även på att sätta igång att baka och även köpa apelsiner att dekorera med. Men det får mina kära släktingar avgöra- för jag vill inte baka 1000 lussenbullar själv :)

Funderar det här med julklappar, ska jag gå ut på jakt nu? Hur gör ni? Köpt några julklappar ännu eller hur ser planen ut? Jag längtar till gamla stans jul marknad men även den på plattan...

Vad jag vill få gjort idag är:
pepparkakor med kristyr (inga pepparkakshus, får äckelpäckel känsla av att äta skiten då den stått framme och fått en massa damm på sig. Och varför ska man baka om man inte får smaka av det goda? mhm!)
mjuk pepparkaka
fransk cola & choklad paj (Leilas recept)
lussebullar (med pärlsocker INTE russin. Åt för mycket russin när jag var liten och är nu ärrad)
knäck (såklart!)
och några juliga cupcakes

kanske får ta det i etapper men tre saker ska jag få gjort!

Nu ska jag sussa lite till, chewie väckte mig liiiiite för tidigt idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!