Sidor

måndag 21 december 2009

Lite kort om saker och ting

Jag kom på att jag har en förmåga att glömma bort att återberätta roliga händelser i mitt liv... t.ex. så jobbade jag med M för 3 helger sedan och då var vi båda ganska morgon trötta, hon hade fixat så att det var mysigt i fikarummet, lite ljus, lite julmusik och nybryggt kaffe till båda två. Jag hade köpt med mig en croissant ( blir alltid lika pinsamt att säga ordet när jag ska köpa den...hur uttalar man det egentligen?! krrrråssant el kråsang? typ..) så jag sätter mig ner med kaffet och papperspåsen med croissant:en . Jag tar en bit av den och låter resten ligga i påsen, helt plötsligt känner jag hur varmt det blev mot ansiktet och M säger: Vad ljust det blev?! Då tittar båda upp på bordet och inser att papperspåsen har tänts eld på. Jag råkade lägga den alldeles för nära ljuset!! Av någon helt sjuk händelse så kom min hjärna på högvarv så jag tittar ner på golvet och ser att det är stengolv, tar snabbt upp påsen (som brinner utav bara helvete) och slänger ner den på golvet. Sen börjar jag stampa på den och då dör elden. M bara gapar och utbrister: Vilka reaktioner! Trodde typ att allt skulle börja brinna...

Jag är själv ganska förvånad att jag lyckades tänka så snabbt en söndag morgon, men efter den händelsen var vi båda ganska alerta och redo att ta fler utmaningar för dagen. Den dagen fick jag även en Merci- choklad förpackning av en snäll kund som tyckte jag gav bra service. Jag gick hem med ett leende kan jag tala om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!