Sidor

söndag 6 december 2009

Helgen i korta drag

I fredags var grabbarna borta (grabbarna eftersom E har en arbetskompis över i två veckor) då beslöt jag mig för att vara lite kreativ och baka lussebullar (som ni såg i tidigare inlägg) och fixa knäcken. Efter en långpromenad med Chewie kom jag hem och krävde att E laga middag åt mig (då han ätit ute), jag kan vara lite jobbig utan mat i magen klockan 22 ;) Efter en god middag och lussebullar senare så jag godnatt och somnade i chewies trygga närvaro. ps. Jag jobbade till 20 så det var inte så mycket mer att göra efter 2-3 timmars bakning och en långpromenad med Chewie ds.

Lördag;
I lördags hade jag planerat att göra absolut ingenting! Men som vanligt som ändras planerna, det blev jättemysigt fika med Porslinsdockan (som för övrigt såg hur fräsch som helst medan man själv såg sliten ut) och med Kusinen, det blev en massa tjejsnack och skratt. En mycket trevlig fika med andra ord. Sen gick vi och såg 2012, mitt på dagen(?) eller hur man säger... det var iaf inte på kvällen... 17.40 var bion och det var hur bra som helst! Fler sådana biodagar nu när det ändå blir mörkt klockan 16.00 tack!


bild lånad härifrån
2012
Filmen var riktigt bra faktiskt, trodde den skulle vara kliché- endast. Men den var fylld med action och lite oförutsägbar var den. Det var skönt, så om jag lägger ihop allt får den...
3,5/5 (jag älskar halvor)

En helt klart sevärd film på bio då man får se en del specialeffekter som är bra på den stora duken, nästa film blir nog Avatar sen Sherlock Holmes.

Dock får man lite existenstankar, varför finns man? Vad skulle man göra om det faktiskt händer? hur skulle man vilja dö egentligen? Blev ett samtal till min kära mor (guru) för att snacka av mig lite, hon förstår mina tankar och försökte få mig att se att det är idag jag lever oavsett.

Idag söndag:
Nada, zip, zerooo. Förrutom promenaderna i regnet, ska få min vecka snart och då blir hela jag rubbad. Känns som om jag vaknat på fel sida av sängen, köpte med mig goda muffins och det piggade upp mig en stund men nu...well fortfarande lite låg. Har för mycket som snurrar i skallen, julklappar som ska inhandlas (stress!),har sagt upp min lägenhet så nu måste jag flytta allt (stress!!), måste måla om och fixa hemma innan inspektörena kommer och tittar (stress!!!!!!) men nu måste jag sluta tänka på en massa och skriva av mig lite. Ska göra julklappslist-inköpen och sen ska jag skriva upp vad jag ska fixa inför flytten och sen ska jag slötitta på tv så att jag inte tänker utan bara är, behöver inge mer tänkande!

Blö, vilken dålig söndag hörrni. Har ni haft en bättre? Något positivt eller hört nåt kul som ni kan dela med er så att jag kan glädjas åt ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!