Sidor

lördag 25 juli 2009

Herrmode höst 09

Ni som känner mig vet att jag älskar herrmode, kan faktiskt gå en hel dag i stan och bara kolla kläder för män. Antagligen för att jag har en sambo som faktiskt faller för saker jag visar för honom, då ger det med ved i brasan ;)
Så då tänkte jag visa lite av vad jag tycker är snyggt på en kille i höst, detta passar oavsett om man är lång el kort! Men sen kommer tips på vad man ska tänka på då man är kort el lång.

Herrmodet är ju nitar och kedjor närstan lika mycket som det är på dammode fronten MEN jag kan tycka det kan bli en aningens mycket om man inte verkligen vill följa modelinjen. Jag tycker att nitar på bälten är snyggare och mer användbart, men kedjor det kan man använda mycket utav! Nitar på skor....well det kan funka fakiskt men då måste man kunna bra upp dem. Annars är det högglansiga material, sammet, läder och djupa uringningar. Typ, rock möter 1500-talet. Sen så finns det flera trender för hösten, men min favorit är nog svart och rockigt- men tycker att stickat och Mycket snyggt och mycket svart- såklart ;)

Här är en del som jag tycker skulle vara snyggt för i höst: TopMan

Herrmode


svarta glasniga chinos- topman
Det ska vara smala chinos med gubbskor och chinosen ska vara glansiga- bra om man inte riktigt vågar ha läderbrallorna. Kan funka med tisha som finns under eller en urringad oversize stickad tröja och då kan man välja mellan gubbskor eller kängor som bryter av. Sen funkar såklart converse till det mesta- men är det isigt ute är det ganska halt med mina favorit skor (converse).

t-shirt topman
Snygga tishor med tryck! Ha dessa med snygga lite glasniga chinos med antingen gubbskor och en kavaj, halsduk (gärna fluffig) eller med jeans och kängor och en kofta/cardigan över. Något som gärna tar bort lite utav uppmärksamheten på tishan- som att du inte försöker visa upp trycket men när man väl ser då så blir det :wow, coolt!

T-shirt topman

mössa topman
Denna mössa tycker jag ser så himla fin ut, kan man bära upp den utan att huvudet ser minimal ut så do it! Finns i flera färger, jag drog bara upp en, en hatt kommer vara lika inne i höst så om denna inte lockar så en pälsmössa! Om inte det kanske en gubbkepa?

bälte med nitar topman
som jag skrev tidigare så är nitar snyggt, speciellt på bälten!


Jeansskjortan kommer fortfarande gälla i höst enligt mig iaf med en tisha under (kan vara randig el utan några tryck)en grovstickad cardigan över och chinos i grövre tyg (jeans-typen) och kängor! Passar snyggt med något av nitbältena och mössan ;) Lager på lager är snyggt!


mörk jeansskjorta topman
denna är lite mörkare- passar årstiden mer också.

Och kängan som är snygg som billig?
Din sko- Herr sko Känga

899 kronor på din sko, kap!

Well det var det för now :)

men det kommer meeeraaaa...såklart! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!