Sidor

söndag 6 november 2011

4 November 2011

I fredags hade jag mina tjejkompisar över för lite bubbeldricka och sen utgång. Vi hade jätteskoj både hemma och ute men åldern tog ut sin rätt, klockan 03 började vi kuta mot bussen (klubben hade öppet till 05).

Jag har blivit orangehårig tydligen hahahaha!

Klänning- Bikbok (ny!), armband- lindex (nya!), nagellack- Maybelline (nytt)

Vi ska nog börja med "Halv åtta hos mig" med några tjejer, det ska vara enkel mat och mycket trevligt sällskap men om jag känner oss rätt så kommer det säkert bli mer och mer avancerad mat! :)

Annars har jag inte gjort så mycket av min helg, tränade Zumba i fredags innan tjejerna kom över, blev bakis på lördagen så det var att gå ut till hundhagen (läs: andas frisk luft och skaka av sig baksmällan) med vovvarna med kusinen som slaggade över. På vägen hem så gick vi förbi Coop butiken och köpte: godis, cola, pommes och bea! (kött hade vi hemma). Det blev även godsaker till djuren, sheeba för missarna och Schmackos till vovvarna :D Det måste ju vara rättvist! :) Väl hemma bakade jag den godaste äppelpajen jag ätit (japp, var tog blygsamheten vägen?) som ni kommer få recept på. Resten av dagen spenderade vi på soffan, där låg vi och åt och tittade på tv serier hela kvällen. :D Idag försov jag mig och vaknade 30min innan träningspasset satt igång, det var bara att rusa dit och skippa frukosten. Fick iaf i mig en banan! Sen vart det Sh'Bam med kusinen och Nasse, efter passet körde vi 20min stryka också. Jag kröp hem :) Väl hemma var det dags att gå ut med vovvarna och då trodde jag att jag skulle svimma av hunger. Väl hemma (och rasande hungrig) så fixade sambo brunch och jag fick mitt humor tillbaka! Ikväll ska vi hem till E's föräldrar för middag och trevligt sällskap. Vet ni? Jag har verkligen haft en kanon helg! 

Hur var er helg? Do tell!

Recept: Knäckig Äppelpaj
Sätt på ugnen till 175 grader, pajen ska vara inne i 25 min.

4-5st Äpplen av syrlig sort (jag tog sötsyrliga)
150g smör
2dl havregryn
2dl vetemjöl
2dl strösocker
0,5 dl sirap
0,5 dl grädde
0,5 tsk bakpulver.

Skala och skiva ner äpplena i formen först, sedan så tar du en mellanstor kastrull och smälter smöret. När smöret har smällt helt så stänger du av värmen och tar fram en gaffel. Rör ner samtliga ingredienser i kastrullen, efter varje ingrediens så rör du om kraftigt förutom bakpulvret då rör du försiktigt in det i smeten. När smeten är klar (så får du gärna smaka av, för smeten smakar otroligt gott!) så häller du över allt på formen, ta en slickepott och fördela smeten jämnt över äpplena sen in i mitten av ugnen i 25min. Servera med vaniljglass eller vaniljsås.

3 kommentarer:

Tack för kommentaren!