Sidor

torsdag 6 oktober 2011

Wonderful day

Alltså jag är så nöjd med dagen! Idag har jag nämligen haft lite alone time med min kärlek, vi tog bilen till stan och besökte Östasiatiska Museet.

Inka - Guldskatter i bergrummet


" Det är 50 år sedan guldföremål från inka visades i Stockholm senast och här ges en sällsynt möjlighet att se en unik samling, bland annat några av de allra nyaste fynden. De vittnar om en rik kultur och om den tekniska skickligheten hos den tidens guldsmeder."
Det var otroligt intressant och kul för mig som har koppling till Inka, vi bokade parkeringsplats för 1,30h och kom tillbaka till bilen efter ca 2h (vi hade tur och slapp böter!) för att tiden gick så fort. Så mycket intressant att läsa, titta på och prata om. När vi kom ut var vi döhungriga så vi åkte förbi Saturnus och tog hem en bulle och en bit paj (helt onödigt med två saker men när man är hungrig så tror man att man får i sig en ko). Svängde förbi vår pizzeria och delade på en pizza, sen fika vi. Det finns fortfarande en halv jättebulle kvar och pajbiten.

Det kanske inte syns men bullen var GIGANTISK!

Vi kura ihop oss i soffan och somnade :S E ligger fortfarande kvar och sover, vi får väl se när han somnar inatt... Men då passade jag på att visa er vad jag hade på mig idag :)
Dagens!
till och med Chewie är dödstrött!
kanintänder! :)
Jag hade verkligen en very good hairday tills jag hamnade mitt i spöregn på mig promenad med Chewie innan vi åkte till museet. Efter det var det som om jag hade fått en stöt och håret stod åt alla håll och kanter....lejonkungen delux med andra ord :)

Imorgon ska jag få träffa min storsyster! Hon är i vecka 19 nu och jag längtar tills jag får träffa henne, vi ska äta indiskt med ett gäng vänner. På lördag ska vi fira min fina lillasyster, hon fyllde år förra helgen men nu är hela familjen samlad så det blir väl en mycket högljud middag med skratt och gliringar. Som det brukar vara med andra ord :) Vi kanske får hem min älskade skrutt i helgen också!!


PS, ska träna imorgon kl 07 men jag bävar....har sååååå piiiiip ont i kroppen. Jag gör robotrörelsen nu, jag kommer inte kunna gå imorgon. Syrran får mata mig :)

2 kommentarer:

Tack för kommentaren!