Sidor

torsdag 4 oktober 2012

Krägga fort..

ja men då fortsätter vi om Krägga Herrgård...

Innan middagen så somnade vi 1h på den supersköna Hästen sängen, tur att man satte väckarklockan! Traskade till behandlingshuset där 1timmes njutning väntade, nämligen massage och ansiktsbehandling. Min hy alltså! GLOW! sen gick jag hem och mötte E på väg till rummet, han skulle gå på 60min massage. Jag passade på och fixa mig i ordning medan han njöt av massagen.

klänning- lindex (ny!), skor- divided (nya!)
Ja jag vet, drogad? Men E kan inte ta kort på mig, han misslyckas 4/5 ggr! Men här ser man på ett ungefär vad jag hade på mig...


det var blomkålssoppa med friterad mussla och fisk terrin- vitt vin till
Vi gick nöjda och glada (och jag vingligt till middagen då mina klackar inte gick ihop med gruset. Om du ska dit och vill ha klackar ta då kilklackar!!) Jag hann inte ta kort på förrätten, jag var för hungrig! haha Både jag och E kom på det försent!

pumpapure med hjortstek, rödvinssås och vildsvinskorv, med lök terrin och potatis med kantareller i en bröad och friterad sak..

Mumma alltså, så himla god middag! Jag tyckte för en gång skull att korven var supergod!

grönmögelost,  hårdosten som jag och E älskade! - Himmelsraften och vitmögelost gjord av getos. Till det en god hjortronsylt och fruktbröd.

Det här var en aningens för avancerad för mina smaklökar, det som gick hem var hårdosten allt annat vart för mycket smak för mig. E tog en portvin till osten, jag tycker portvin smakar alldeles för mycket russin för min smak.

 Mitt fina sällskap *kärlek*


äppelkaka, vaniljcreme och vaniljpuddig med äppelmust
 Desserten! Den tog jag ett glas dessertvin till och det vart så bra ihop, E tog en Cappuccino.

Middagen fick 4,5/5 möjliga och det var bara för att jag inte tyckte att ostbrickan var helt lätt för mina smaklökar men jag njöt verkligen av allt annat (och av hårdosten). Servicen var helt makalös, vi kände oss uppassade och uppmärksammade så den kan jag verkligen inte klaga på! Sen gick vi med mätta magar och ostadiga ben till hotellrummet.

Vi busade lite....nämligen...

klicka på bilden för en större bild.
tog roliga panoramabilder med mig i olika delar av rummet, hehe det tyckte vi var jätteroligt!

Allt som allt hade vi det Perfekt! Vi är så nöjda och glada över den här upplevelsen och så jag rekommenderar Krägga starkt!!

1 kommentar:

  1. Åhh va mysigt allt låter! :) Så glad för er skull att det blev så lyckat! <3

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!