Sidor

onsdag 22 augusti 2012

Protein pannkakor

Idag gjorde jag en sats med protein pannkakor, så himla goda! Fick tipset av Nina som brukar göra dom, recept finns nedan :)

bild från min instagram, pepita_83 heter jag. Hoppas du gillar detta recept lika mycket som jag!

Protein pannkakor/ Amerikanska protein pannkakor


Vispa ihop 2 ägg (eller 1 helt ägg och två äggvitor men jag gjorde två ägg) med 100g kessella/ kvarg lätt till en jämn smet.

I en annan skål blandar/rör du in följande torra ingredienser:

0,5 tsk bakpulver
2-3 msk vanilj protein (jag tog 3)
1 msk fiberhusk

Om man inte har vanilj whey så kan man använda sig utan 1krm vanilj pulver (obs! ej vaniljSocker utan 100% vanilj pulver som finns att få tag på bla Coop ekologisk)

Man behöver även kokosolja (ex. Kung Markatta) att steka i, annars kan man ta liiite olivolja. Men kokosolja är bra och nyttigt! Du kan ha det i smoothies också!


Blanda försiktigt ihop det torra med äggsmeten, så att det blir en jämn smet sen låter du det (fiberhusken) svälla i mellan 3-5min. Värm pannan under tiden på mellanvärme, sen så klickar du ner den rätt tjocka smeten och vänder på den när den ser gyllene ut på undersidan. Känns efter så att det inte är smetigt i mitten genom att platta till dom lite med stekspaden.

Till det kan du ha tinade frysta osockrade jordgubbar/bär eller blanda lite kvarg med proteinpulver. Jag blandade kvargen med min jättegoda Skogsbär & Vanilj från Fitnessguru och så mosade jag tinade jordgubbar på pannkakorna. Det vart supergott!

Betyg: 4/5





1 kommentar:

  1. Kul att du gillar mitt ihop skrapade recept :) Är nöjd med dem nu också, efter många om och men. Så sjukt enkla och göra också :)

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!