Sidor

söndag 26 augusti 2012

Frustration

Jag har märkt att jag på sistone inte alls är överens med spegeln, den visar för mig en tjej som inte alls tränar hårt och har inte gått ner i vikt. Snarare fastnat i samma spår utan någon förändring, tror det är för att jag har ett mål som jag inte alls är nära att uppnå. Jag gillar inte min attityd alls mot mig själv, den där obekväma :"Ser jag tjock ut?" attityden som sänkt mitt självförtroende något. Jag älskar träning, jag mår bra av att träna men jag mår nog inte så bra av att sänka mig själv för att jag inte är där jag vill vara NU. Jag måste lära mig att ha tålamod, att lita på mig själv att jag klarar det och att jag visst är fin. Men nu måste jag påminna mig om det, förr kom det naturligt....


bild.
Jag ska lyckas och det här dåliga självförtroende ska VÄCK!

4 kommentarer:

  1. Hej fina du! Så här känner vi alla till och från, och det är nog därför många misslyckas med att nå sina mål i livet, fitness relaterade eller ej. Man vill att allt ska ske NU och man fokuserar bara på det man inte har uppnått eller inte har. Man glömmer helt enkelt bort hur jäkla långt man kommit och allt som man faktiskt har. Du har förändrat din livsstil, förmodligen ökat din livslängd med massa år och underlättat ditt liv med din sjukdom. Hurray motherfucker!!!! haha Vågen ggr tusen!!!! Du ÄR grym, och du kommer att vinna och uppnå precis allt du vill. Det är grymt att du skriver det här på bloggen också tror jag, tar upp det till ytan och borstar av det. Vädrar de dåliga tankarna lite, men sen BORT! Sudda bort mållinjen och kör på, kämpa på och en vacker dag kommer du stå på andra sidan och knappt minnas efter att du suktade efter att komma i "Mål" då är du där redan. Lägg fokus på hur grym du är och precis som jag måste så ha tålamod. Tålamod tålamod tålamod. Inget värt att nå är någonsin enkelt. Resan dit är inte bara lång och svår, men den är även utmanande och spännande. Ta lärdom av allt du känner och vill. Vrid och vänd på det och utnyttja det till din fördel vännen! :)

    Älskar dig och med din styrka och vilja kan ingen eller ingen dum tanke stå ivägen! Puss å kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumman! Fan vilken bra pepptalk/pepptext! Jag ska läsa den här texten så fort/om jag känner så där igen för det är Hemskt. Jag liksom Du ska klara detta! :)

      Radera

Tack för kommentaren!