Sidor

måndag 9 januari 2012

Tips: Innan träning




Ett jättegott (och nyttigt) mellanmål innan träning alt. frukost innan träning är följande:

Blandnötter:
Paranötter (bra för immunförsvaret)
Hasselnötter (fylld med e-vitamin och bra för immunfösvaret)
Macademian (bra för kretsloppet)
Cashewnötter (bra för att öka ens dåliga blodvärden)
Valnötter (sublim källa för omega 3)
Mandlar (gott och "smal" versionen av alla nötter men det är bra för hjärnan och magen)

Jag brukar ta lite mindre än en näve av blandningen , sen hackar du i en halvbanan och tillsätter lätt yoghurt /fil till det hela och där har du en perfekt och nyttig mellanmål.

Skulle ni vilja ha sådana här tips? Kan fixa fram lite olika goda recept på smoothies med proteinpulver om ni vill?

Idag körde jag DanceStep, hade en rejäl träningsvärk innan passet (shape:n tog musten ur mig igår men så värt det!) och jag bävar inför imorgon (eller överimorrn!) men det var så himla kul! Hello, danceStep I'm hooked! Imorgon blir det DanceAerobics, yeah nu kör vi! (ser fram emot min belöning efter träningen dvs. min goda proteinshake)

Nä nu ska jag mysa ner mig i soffan, ska kolla på ett nytt avsnitt av Sherlock Holmes (tv-serien). Älskar den serien! Är det någon mer än mig som tittar på den?

3 kommentarer:

  1. Jaaaa! Mera mera tips :) sånt gillar vi!

    Jag är kass på att följa och kolla serier, missar en del känner jag. Men NÄR ska man hinna det!?! Haha gör jag det så skulle jag missa min kära sömn som jag värdesätter! No can do ;)

    SvaraRadera
  2. Kvarg Gaby, kvarg!!! Eller funkar inte det för din mage? :/ puss

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du inte hinner :)Men om du får tid över någon gång så rekomenderar jag New Girl :) Och Sherlock :)
    Kvarg mår jag illa av :(

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!