Sidor

måndag 16 januari 2012

Tävling den 10 Mars

Är helt död!!! Ville vila idag, kände mig hängig och lite illamående och hade ätit dåligt men jag lät inte min omotiverade kropp få vila, det ska den få göra snart ändå :) Jag belönade mig med ett bubbelbad efter träningen, var så himla trött i kroppen (Hej träningvärk!!) att jag hade svårt att sätta mig i badkaret sen så var det ett under att jag kom upp ur den! hehehe, nu går jag som en gorilla :D

Ja till saken nu då, E har en tävling den 10 Mars. Han vill gå ner en viktklass meeeen han har svårt att göra det själv. Alltså kosten blir svårt att ändra om själv så jag har lovat att stötta honom så länge jag pallar, jag hoppas att jag inte blir illamående igen. Han vill köra LCHF igen och jag försöker hålla mig på en GI- kost istället så kanske jag klarar av det helt enkelt :) Han har handlat det mesta av maten nu så jag håller tummarna att han kommer ner till "rätt" viktklass, det sista jag vill är att han ska utsätta kroppen för vattenbrist för att komma in i viktklassen han vill åt. Hur deal:en går till? Han står för maten och jag lagar middagarna, sen turas vi om det andra. Mår jag illa eller får ont i bröstkorgen så lägger jag av. Men för det tänker jag inte sluta äta godsaker på helgen, jag får helt enkelt göra det när E inte är hemma :) hehehe *little devul*


Så dagens middag blir:

Fläskkarre med vitlökssmör, avocadosallad och halloumi :) Mumma!

Imorgon då? Ge mig tips!

2 kommentarer:

  1. Han har det så jäkla bra! Jag skulle lätt betala för all mat om någon annan lagade den och hjälpte mig hålla kosten, men nää då. Jag måste sköta allt själv. Fan Gaby, kan inte du vara min flickvän istället? :P

    SvaraRadera
  2. lite kyckling till middag kanske? :) http://www.tasteline.com/Recept/LCHF__Kycklinggratang_med_dijonsenap_och_basilika

    eller:

    http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=810

    Båda goda! :)

    Eller kanske...hmmm.....Kyckling gryta med feta och oliver :) Här: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=133

    Eller kanske god taco "paj", recept här: http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=415

    ja du det finns massa gott ;)

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!