Sidor

tisdag 24 maj 2011

Så tragiskt att vi inte stöttar varandra utan stjälper varandra

Jag tycker det är viktigt att läsa båda sidorna självfallet men nu länkar jag till Bellas debatt artikel. Jag förstår hur hon känner och tycker det är bisarrt att två av dom mest hårt jobbande människorna inom bloggosfären ska bli påhoppade, igen. För att folk är avundsjuka och bittra- tyvärr speciellt kvinnor oftast äldre kvinnor men självfallet inte alltid! Har vi 80talister annan mentalitet? Jag vet att många tycker att bloggar är ytliga, men läs inte dom då! Läs andra bloggar om mat, krig, företagsbloggar- eller låt blir (för helt ärligt så finns det alltid en åsikt om deras åsikter också, det finns alltid någon som tycker att det är lågt att läsa någon slags blogg) Eller så fortsätter du läsa dom och medge kanske att allt man skriver om inte behöver vara en kamp om något speciellt än mot att våga vara sig själv och skriva om det man själv gillar.

Många tror t.ex att Dagens Outfit är ett behov att visa upp sig, jag personligen blir glad när alla bloggare lägger upp sina dagens oufit. Jag får inspiration, öppnar upp ögonen för annat och slipper gräva i mina garderob efter en outfit i timmar utan har en plan för hur jag kan kombinera saker. Jag hoppas att alla som läser denna blogg kan känna likadant,

Vi måste bara i grunden sluta försöka vara bättre än andra och sänka andra i ens väg utan uppmana folk att våga och tro på sig själv. Delar du inte samma åsikt som bloggaren, jaha då är det väl så. Men vi har alla en åsikt som krockar men någons och antingen så respekterar man olika åsikter eller så slutar man läsa bloggarens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!