Sidor

lördag 16 april 2011

15 April

Har haft en riktig slappis dag, sovit som en tok. Åt thaimat, finns nog inget som slår kyckling med cashewnötter. Sen skulle jag titta på film och äta godis men jag somnade på två sekunder (braaa där....pucko) man ska nog inte ta ett mysigt täcke och lägga sig på soffan om man vill kunna somna på natten :D

 Passade på och bytte nagellack, avskavd nagellack är det fulaste jag vet så det var dags :D Blev "Going banans" från H&M.

Apropå livets djävligheter, finns det inget värre än när något fastnar på en (?!) Jag ska förklara, vi har två katter och dom har en kattlåda som heter Peewee (japp, mycket passande namn.) Den är super på många sätt men tyvärr så hamnar dom små träpelletsen lite överallt och det gör in i helskotta ont när man trampar på dom (tänk ilningar i foten), idag trampade jag på en...jag var barfota...och när jag skakade på foten så hamnade den en bit ifrån där jag stod så jag orkade inte ta upp den (orka, palla!) men sen glömmer jag såklart bort den. Då kommer den lilla skiten i vägen för mig när jag ska på toa, fanskapshelvetespellets!! Dessutom så fastnar den mellan tårna, hjälpte inte alls att skaka av sig den igen så jag måste böja mig ner för att plocka bort träigeln från min fot (får såklart utbrott på den), när jag tittar upp så ser jag att samtliga djur (japp, en hund och två katter. Ett minizoo?) tittar på mig. Som att säga: Vad är det för fel på dig? Jag fick skämmas.

ps. klockan är 00.25 och jag är Pigg. Utvilad och redo för party...men icke snart får jag släpa min mycket ovilliga pigga jag till sängen och övertala mig själv att somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!