Sidor

måndag 10 september 2012

Proteinbollar

Hej igen!

Hur har träningen gått? Förra veckan tränade jag som jag hade planerat utom BodyCombat:en :( men fyra dagar av 7 är jag rätt nöjd med!

Veckans träning:

Mån: BodyPump + DanceAerobics - check!
Tis: Deadball (står dock på väntelista...)
Ons: Vila
Tors: Deadball + Bodycombat
Fre: Bodypump
Lör: Vila!
Söndag: Sh'bam (står dock på väntelista...)

Nu över till ett supersmarrigt tips!!


Proteinbollar 

(mmmmmumma!!) 175g / 5min           

1dl havregryn
2 msk ekologisk jordnötssmör (ex. fitnessguru, spelar ingen roll om det är crunchy el creamy)
1 skopa chokladproteinpulver (jag använder Fitnessguru choklad/Hasselnöt- yummy!!)
1 äggvita
1tsk bakpulver
2 rutor mörk choklad (ca 30g, fast jag brukar ta lite mindre och minst 80%!!) Hacka chokladen noggrant!

Blanda ihop allt till en härlig röra och rulla ihop till små bollar (jag får till 9 st), lägg i mitten av ugnen i 5 minuter. Övergrädda inte för då blir dom torra! Jag tycker dom är som godast dagen efter, när jag fått gotta till sig i en sluten förpackning. Då känner man det krämiga av jordnötssmöret bättre.

TRY TRY TRY!! Det är supergott, funkar till fika eller som något snabbt att få i sig efter pass.

1 kommentar:

  1. Det ska absolut provas som fika nångång :) Kul att det blev gött!

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!