Sidor

söndag 23 september 2012

Med undantag

Kanske inte är så bra att gå in på en diet med undantag planerade. Så man kan väl säga att jag ska inte gå in i en diet, bara tänka mer på vad jag kan äta istället för pasta, bröd, potatis osv. Jag är inte så sugen på bröd längre så det är ju bra! Till frukost (nu kan jag äta frukost igen!) blir det keso med banan, vindruvor och kokt ägg vid sidan om, till dricka blir det karibisk te. Mmmmm, längtar till frukost! Annars ska jag försöka fixa lite proteinpannkakor att äta till frukost men att ha som mellis också. Eftersom hösten är på ingång så kanske jag tar en skål med havregrynsgröt men jag tror det blir undantag...hm..vi får väl se. Nu ska jag iaf skriva ner vad jag äter (vi får se om det kommer med i bloggen för jag menar det är väl inge kul och läsa?) och sen till min födelsedag summera allt. Kommer inte bli mycket hämtmat denna månad, slut på latheten! (tror det är en stor bov i dramat dessutom!)

börjat med mittenbena, men blir nog att klippa lugg snart igen!

Imorgon ska jag mäta mig, jag ska väga mig (ska försöka att inte fokusera på vågen) och inte slarva med HEAT - tabletterna. Tävlingen börjar inte förrän den 1:a okt- 26 okt (undantag den 1:a) men jag ska sätta igång redan nästa vecka, för då sätter min sambo igång med träningen och då sporrar vi varandra! Tävling?- kanske ni undrar? Tävlingen mot mig själv :)

jag och älsklingen ska åka iväg

Undantagen kanske ni undrar? Vi lutar åt en romantisk weekend den 1:a oktober, dagen innan vovvar ska tas hem och då tänker jag äta det som bjuds. Bara njuta av lyxen!

Så nu ska jag surfa en massa inspiration till mat, jag vill ha lite kolhydrater då jag ska träna 3-5ggr i veckan och jag tror att kroppen behöver kollisar då. Men dagen då jag inte tränat ska jag låta bli kolhydrater på kvällen, men jag vet inte hur jag ska göra på lunchen...ska man äta kollisar då eller ska jag låta bli? aja, får finslipas till oktober ;-)

Dagens 
(fast det är gårdagens)
 väska- NY, strumpbyxor- vinröda divided H&M, jacka- gammal arvegods från kusinen, sjal- present från Nina (H&M), skor - Nelly

Jag hade en Perfekt dag igår, fick mysa med älsklingen. Fikade på Saturnus med Dockan och hennes kille, fixade en present till finaste bästa tjejen! Åke hem glad och fixat till mig lite till (tog bort högglansiga pannan bla) och sen var det iväg till kista för att fira vår fjärde musketör. Hon fyllde 29 år (om en månad är det min tur! GULP) och det var så mysigt att få prata och skratta och bara liksom få Umgås. Snart åker min fina kusin iväg (seriöst hur ska jag klara mig!?) så det var mysigt att få umgås med alla, samlade! Sen hem för att byta till mjukisar (okey, jag är nog redo för 29 år, uppför mig tydligen som en 80åring redan!) och mysa med mi corazon framför tv:n.

Idag har jag typ bara sovit....ja ni hör. Jag kanske ska bjuda alla över till min 80års firande istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!