Sidor

söndag 1 april 2012

Fitnessguru fortsättning...


Lovade att återkomma med min nya "fitness hylla" ;p, jag har kommit igång med träningen och känner att jag måste komma igång med komplementen också. Så häromdagen köpte jag lite smått och gott, eftersom jag har ett viss mål till runt sommaren så köpte jag mer än bara proteinpulver. Here it goes:

Proteinpulver :

One Whey- Jordgubb & Vitchoklad 

Smakar som Nesquick jordgubb! Vilken efterrätt! Är helt såld på den, trodde seriöst att den skulle smaka...bajs :) Jag är inte jätteförtjust i jordgubbssmak men denna smakar mer gräddig. Vitchoklad smaken är verkligen Inte dominant utan bara gör den liksom fylligare i smaken. Den får 4/5 av mig, den skulle ha fått 5/5 möjliga om inte jag var så känslig mot smaken av sukralos. Den kommer ca 5-10 min efter att man druckit shaken. Jag dricker en massa vatten efter den så slipper jag den, hade varit bättre med aspartam (fast ändå inte..i know!) för då hade jag sluppit eftersmaken.

One Whey- Choklad & Hasselnöt

Jag har ännu inte smakat av den, men när jag öppnar den och luktar på den så påminner den mig om en GB glass (gräddglass nogger). Jag är inte så jätteförtjust i hasselnötssmaken (bra att komma på det nu) men jag tror det blir en god omväxling. Ska betygsätta den ikväll :D

Mellanmål:

One Meal

"One Meal® tar sekunder att förbereda och kan ersätta flera av dina dagliga måltider eller användas som ett komplett näringstillskott till din befintliga kost. One Meal® kan användas både för kvalitativ viktuppgång eller hälsosam viktnedgång då det exakta näringsinnehållet hjälper dig att planera din diet och eliminera alla frågetecken." källa.

Jag har köpt denna då jag inte alltid hinner med mina mellanmål på jobbet, har jag med mig min shaker till jobbet eftersom jag ska träna efteråt så kan jag fixa mellanmålet (och få energin) strax innan passet. Kaffe är liksom ingen bra energikälla ;) hehe

Tillskott för förbränning:

Heat

"Heat är effektiv då den ökar fettförbränningen och minskar fettinlagring samt kraftigt reducerar hunger. Heat verkar även uppiggande så att du orkar med din träning, kardio och alla dina dagliga åtaganden som annars kan bli lidande på grund av energibrist." källa

Jag vill gå ner fler cm till sommaren (försöker fokusera bort vikten/vågen) och tänker ge dessa tabletter en chans. Ska mäta mig igen mot slutet av denna månad och se om dom gett resultat. Tog en tablett igår och OMG det känns kan jag be att få tala om! Jag satt på tåget (efter en snabb springtur till tåget) och det kändes som om det kröp i kroppen av energi. Har tagit en i morse och snacka om att det ger en energi! Lite obehagligt känns det dock, men man får mycket gjort! ;)

Just nu är det en testperiod, mår jag inge bra av dom så slutar jag men det känns rätt bra än så länge (dag 2.)

Heat Health

"Heat Health kan användas som den är för både ökad fettförbränning och förbättrad hälsa eller tillsammans med Heat för maximal fettförbränning." källa

Denna tar jag för att öka förbränningen och får i mig bra fetter ( t.ex omega-3 olja) och nyttiga antioxidanter. Dessa tar jag med min sista måltid för dagen i kombination med Heat tabletterna.

Denna har jag inte känt av alls, men tabletterna är Gigantiska. 5st ska jag ta med den sista måltiden och det är nästan så att man blir mätt av att bara få i sig dom gigantiska tabletterna ;)

Ja det var det som jag shoppat för min kropp :)

Annars då? Hur har min träning gått egentligen denna vecka??

Mån: matförgiftad i Växjö = ingen springtur
Tis: Bebis kom hem = jag myste hela dagen med syster och finaste bebisen.
Ons: Tog hand om bebis nr 2 (E) som laseropererat sina ögon, jag hade sovit 3,5h den dagen.
Tors: Box (12.00) & Sh'Bam (18.00)
Fre: jobb
Lör: Zumba
Sön: idag blir det springtur el box el styrka.  Update: Springtur på 9km!

3 kommentarer:

  1. Ta med dig av lite chokladen/hasselnöten på tisdag om du öppnar den ikväll så jag får prova :) Jag är sugen på att beställa hem jordgubben. Men exakt vad är det som är bra med deras proteinpulver?

    SvaraRadera
  2. Hittade dig via petra Tungårdens blogg och måste säga att din blogg verkligen är inspirerande! Läger till direkt på Bloglovin! ;)

    Berätta gärna mer om ditt matupplägg, vad äter du när, vilka komplement tar du före o efter träning m m. Jag äter bara vanlig mat och försöker stryka så mkt kolhydrater som jag orkar. Vill testa Heat, men har noll på kontot redan denna månad :s
    Vore även kul att veta ditt utgångsl'äge och ditt mål samt när du vill ha det nått.

    Jag kämpar för att vara en stl 38(eller mindre) till min kompis bröllop den 30 juni, då ajg ska vara tärna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linn! Vad kul att du hittat hit och att du liksom jag har kommit igång. Nu ska vi fan fixa detta :) Jag ska försöka skriva ihop om min träning, starten och kosten så snart som möjligt! Kram!

      Radera

Tack för kommentaren!