Sidor

lördag 9 mars 2013

Nyttiga pannkakor

Imorse åt jag världens godaste frukost! Jag vaknade av att solen sken in i sovrummet, jag var pigg och redo att möta dagen vid 07,45 så efter en härlig dusch satt jag igång frukosten. Denna gång utan protein men jag tror den kan bli lika god med som utan, får väl testa att lägga till proteinpulver sen!

Jag vart så mätt att jag inte fick i mig ägget, det får jag äta imorgon! :)

Receptet hämtade jag från Tasty Health, hon lägger upp supergoda recept så kika på hennes blogg vetja!

Nyttiga och goda Choklad pannkakor:

1 dl (ca 35g) havregryn
1 msk stevia strö/ jag använde stevia gold
1/2 tsk bakpulver
2 tsk kakao
1/2 tsk kanel
1 msk pumpapuré (eller äppelmos/mosad banan)
2 äggvitor
3-4 msk valfri mjölk


Jag glömde mosa banan i smeten men det blev gott ändå med lite banan över (choklad och banan, vilken kombo alltså!).

Lägg alla ingredienser i en skål och blanda ihop med en handmixer så att det blir en slät smet, stek antingen som jag gjorde dvs två stora och mättande pannkakor eller flera små plättar. Jag fick i mig 1,5 pannkaka så jag tipsar om små plättar om du har tid.

Till garneringen hade jag en skivad jordgubbe, 1/4 banan, lite kvarg & vatten med lite stevia strö (typ 0,5 tsk) och en klick turkisk yoghurt och lite vaniljpulver. Drack grönt té till det hela, alltså perfekt morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!