Sidor

måndag 20 juni 2011

En liten sak bara...

På jobbet så kom ett äldre par in, dom såg ut att vara runt 70 - 80år. Herren frågade om en putsduk till hans glasögon eftersom den han hade köpt var skitig, jag frågade honom om han prövat med att tvätta putsduken (just den putsduken är en specialare) för så länge man inte använder mjukmedel så funkar den utmärkt.
Konversationen:
H- Nä, för man ska tvätta den i 90 grader och vi tvättar inte en hel maskin för bara den.
Jag- Okey, men man behöver inte tvätta den i 90 grader det räcker med 60. Det är bara att man kan tvätta i upp till 90 grader. (jag visar informationsbladet)
Frun- Jaha, ja men då kan vi testa det.
H- Men vi tvättar väl inte 60 grader?
Frun tittar mycket oförstående på honom och skakar på huvudet.
F- Jo det gör vi, eller åtminstone jag. All frotte tvättas alltid i 60 grader.
Herrn tittar lite skuldmedvetet mot henne och säger:
hehe, men vad bra då! Då kan vi fortsätta med det så slipper vi köpa en ny duk.
Frun med fortfarande lite chockad uppsyn tittar på mig och säger:
Och han har jag varit gift med i 45år och han vet fortfarande inte man sköter tvätten hemma hos oss!!

Jag skrattade så att tårarna rann och tänkte på att jag en vacker dag kanske säger så om E :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!