Sidor

måndag 18 februari 2013

Sjukstuga

Hej därborta från lilla mig, fortfarande sjuk. Känns som om jag ger upp nu, skitsamma jag hissar vita flaggan. Förkylning, du har klått mig...I surrender osv (Nu kanske jag kan bli frisk om jag stryker förkylningen medhårs?) Snälla kan jag få bli frisk nu?



Jag gör inte så mkt vettigt hemma, nu har sambo bytts ut mot lillasyster (VAD skulle jag göra utan henne?!). Då han är uppe i Åre och åker slalom varvat med längdskidor medan jag sakta dör förkylningsdöden ;) Tur att man har sällskap hemma, förutom mina älskade små djur. Jag har...(nyste och kom inte ihåg sen vad jag skulle skriva, haha!)

...............Så nu har jag öroninflammation, feber och alla förkylningssymptom som du kan komma på. INTE LÄGE KROPPEN!! Idag var Ml & Pm lediga från jobbet (dom har jobbat helg och jag var oxå ledig då jag behövdes mer nästa mån), Mk, Ma och Kb skulle ha jobbat idag men klockan 7 fick jag sms om att KB behövde vabba och jag visste att MK har fått vinterkräkis igår så då skulle Ma stå själv?! TUR att jag såg sms:et i tid så kraxade jag ett samtal till Kb (Chefen är utomlands, tidskillnad 8h) att hon måste få tag på Ml eller Pm och kolla om dom kunde ställa upp. 4h senare ringde jag jobbet och förklara att det inte finns en chans att ta mig till jobbet imorgon. :( Hur kan alla bli sjuka samtidigt? Är ju helt absurt jue, så nu är jag, Mk, Kb borta och Bc på semester så mer än hälften av benmaningen är sjuka/borta. Men Pm räddade situationen, en eloge till henne! Fan vad schysst, så jag somnade om med gott samvete.

Har gått ner 2kg sen i onsdag, tror det är vätska. Jag dricker te men det är även det enda jag kan få ner för min hals är så öm att om jag äter något lite för torrt så hostar jag så mycket att jag tror jag kommer få upp maten. Men igår kom jag på att lite pasta kanske funkar, det gjorde det! Lite lagom överkokt ock gott hehe Sen har man ingen vidare aptit med feber och nollrörelse förutom promenader med hundarna.

Nä nu ska jag få i mig lite grönt te igen...håll tummarna för att jag ska vakna feberfri imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!