Sidor

onsdag 20 februari 2013

Shiratakinudlar och pulsklocka

Häromdagen testade Shiratakinudlar (mirakelnudlar, fitnessnudlar...kärt barn har många namn) med räkwok. Ehm, kan meddela att det blev riktigt gott! Men riktigt starkt också, så jag rekommenderar att ni smakar av innan ni har i all gröncurry som står i receptet. Det var det enda jag lyckades åstadkomma den dagen...men det vart iaf gott!

Recept:  Shiratakinudlar med räkor i kokosmjölk (stark)

ca 400g skalade räkor
200g shiratakinudlar
1msk ekologisk kallpressad kokosolja
10cm purjolök
1msk riven färsk ingefära
1-2 msk gröncurry (jag skulle smaka av efter 1msk!)
1 burk kokosmjölk (ingen light variant)
1 vitlöksklyfta
200-250g broccoli (fryst)
50-60 g sockerärter
50g böngroddar
0.75dl cashewnötter

finhacka vitlöken, hacka purjolöken till fina skivor, fräs det i stekpannan med kokosoljan tills det mjuknar. Tillsätt 1msk av gröncurryn och sist kokosmjölken. Smaka av om du vill ha det starkare, annars börjar du tillsätta grönsakerna. Skölj av shiratakinudlarna och häll över det i kastrullen, låt allting puttra i kastrullen en stund, lägg sist in räkorna. Dom ska bara vara i en liten stund, passa på och duka ;) Sen är det bara att hugga i, MUMS!

min outfit denna vecka, sjukisoutfit dvs ta det som ligger närmast!

Idag har jag ingen feber men hostan väcker mig varannan timme, min röst håller på att ge upp nu också. Jag känner mig lite uppgiven -Vill bli frisk NU! Jag kan inte stanna hemma mer, måste få komma ut och vara människa (träna, åh vad jag saknar träningen! Endorfinkicken och lyckan över vilka övningar som känns lättare). Medan jag legat här och tyckt synd om mig har jag bestämt mig för att köpa en pulsklocka, vilken ska jag ha?Tips mottages, jag vet att löplabbet har 40% på polarklockor men jag är mest sugen på den som E fick av mig. Såg att Mediamark hade bra pris på den så jag är sugen men, vad är bäst för mig? Men en pulsklocka ska det iaf bli! :)

4 kommentarer:

  1. Var får man tag i såna nudlar?

    SvaraRadera
  2. Ja, alltså hälsokosten kan nog ha. Annars har Ica här i centrum ca 200g för 19 ( riktigt bra pris!) annars då har fitnessguru sådana nudlar. Dom Vet jag var riktigt goda, dom från Ica får jag uttala mig om när jag testat dom.

    SvaraRadera
  3. Lol, vad rolig du är som beställer nudlar och inte köper från ditt ica som ligger nära först! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte beställt från fitnessguru, jag fick dom som gåva när jag beställde. Tror dom har det som policy? That's why :) Såg idag att Ica säljer nudlarna så jag passade på och köpa 2st. Jag hämtade ut ett paket från fitnessguru idag, där i låg det ett paket så nu kan jag smak jämföra :)

      Radera

Tack för kommentaren!